مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق مازندران اولویتهای سال تحصیلی جدید را تشریح کردند
مازندران (پانا) - مدیران آموزش و پرورش سه منطقه مرزنآباد، چهاردانگه و کلاردشت مهمترین اولویتها و برنامههای آموزش و پرورش را در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ تشریح کردند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه مرزنآباد در اجلاس روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان مازندران، با تأکید بر اهمیت توجه به دانشآموزان مناطق کمبرخوردار و روستاهای دورافتاده گفت: تمرکز اصلی ما بر پیشگیری از افت تحصیلی و ترک تحصیل دانشآموزان است. این هدف از طریق برنامههای مشاوره تحصیلی، تقویت انگیزه و ارتباط مؤثر با خانوادهها دنبال میشود.
لیلا تقوی عنوان کرد: در روستاهای صعبالعبور کلاسها به صورت برخط و نیمهحضوری برگزار خواهد شد و بخشی از لوازمالتحریر و کتابهای کمکآموزشی رایگان میان خانوادههای کمدرآمد توزیع میشود.
تقوی گفت: طرح همیار معلم با استفاده از ظرفیت دانشآموزان توانمند برای کمک به همکلاسیهای ضعیفتر اجرا میشود.
او از مسئولان کشوری خواست اختیارات و استقلال مالی ادارات شهرستانی افزایش یابد تا تصمیمگیریها سریعتر و متناسب با نیازهای بومی انجام شود. او برگزاری جشنواره مهارتآموزی روستایی را از ظرفیتهای مهم منطقه دانست که علاقه به مدرسه را افزایش و مهاجرت زودهنگام دانشآموزان را کاهش میدهد.
مدیر آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، آمادهسازی همهجانبه مدارس را اولویت اصلی این منطقه عنوان کرد و گفت: اجرای پروژه مهر در ابعاد آموزشی، عمرانی، ورزشی و فرهنگی از دغدغههای اصلی ماست تا مدارس در تمامی ابعاد برای شروع سال تحصیلی جدید مهیا باشند.
اسماعیل مهدی نژاد درباره اقدامات عدالت آموزشی بیان کرد: احداث مدرسه ۵ کلاسه در روستای مالخواست با مشارکت خیرین آغاز شده و توزیع نوشتافزار و بستههای معیشتی در بین خانوادههای نیازمند انجام شد.
مهدینژاد توجه به زیرساختهای آموزشی و نیازهای روحی و روانی دانشآموزان مناطق کمبرخوردار را مطالبه اصلی این منطقه از مسئولان کشوری برشمرد و افزود: همافزایی، تعامل و یاری، الگوی مدیریتی ماست که نقاط ضعف را به قوت تبدیل کرده است.
سرپرست آموزش و پرورش کلاردشت، تأمین نیروی انسانی متخصص را اولویت نخست سال تحصیلی جدید دانست و تأکید کرد: جلوگیری از افت تحصیلی و تأمین منابع مالی پایدار برای تمرکز بر مسائل آموزشی و پرورشی از برنامههای اصلی ماست.»
راحله یزدانپور درباره عدالت آموزشی گفت: شناسایی و بازگرداندن دانشآموزان بازمانده از تحصیل در روستاهای دورافتاده و حمایت از تشکیل کلاسهای فوقبرنامه برای کاهش شکاف آموزشی با شهرستانهای همجوار در دستور کار قرار دارد.»
یزدانپور تأسیس مدرسه شبانهروزی در کلاردشت را از مطالبات این منطقه عنوان کرد و افزود: هدایت تحصیلی متوازن و توجه به رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش، الگویی موفق برای جذب حداکثری دانشآموزان است.
ارسال دیدگاه