معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش آذربایجان غربی:
آموزشوپرورش، موتور محرکه توسعه و زیربنای پیشرفت کشور است
ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: آموزشوپرورش، موتور محرکه توسعه و زیربنای پیشرفت کشور است و اگر بخواهیم ایرانی آباد، مستقل، خلاق و اخلاقمدار داشته باشیم، باید از مدرسه آغاز کنیم.

افشین سنایی در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت این گردهمایی اظهار داشت: امروز در آستانه یک اجلاس مهم و سرنوشتساز گرد هم آمدهایم، اجلاسی که نهتنها محلی برای مرور گذشته است، بلکه افقی روشن برای ترسیم آیندهی تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم خواهد بود.
وی افزود: در این جمع فرهیخته، سخن گفتن از آموزشوپرورش، سخن گفتن از آیندهی یک ملت است. زیرا مدرسه، خانهی نخستین ساختن انسانهاست و شما روسای گرامی، معماران این خانهاید؛ خانهای که ستونهایش بر اندیشه، اخلاق، دانش و فرهنگ استوار است.
سنایی گفت: باور داریم که آموزشوپرورش، موتور محرکه توسعه و زیربنای پیشرفت کشور است و اگر بخواهیم ایرانی آباد، مستقل، خلاق و اخلاقمدار داشته باشیم باید از مدرسه آغاز کنیم، از کلاس درس، از نگاه معلم، از اعتماد به مدیر.
معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: سال تحصیلی پیش رو، سال فرصتهاست. فرصتی برای تحقق عدالت آموزشی، برای کاهش ترک تحصیل، برای ارتقای کیفیت یادگیری و برای پیوند عمیقتر با خانوادهها و جامعه اما تحقق این اهداف، بدون همافزایی، بدون نگاه تحولی، و بدون همت والای شما عزیزان، میسر نخواهد شد.
سنایی افزود: این اجلاس، است برای تجدید عهد، عهدی که هر صبح، با صدای زنگ مدرسه، در دل ما زنده میشود. عهدی برای ساختن، برای پرورش، برای آینده.
وی با اشاره به اهمیت دوره تحصیلی متوسطه تصریح کرد: دوره متوسطه نقطه عطفی در نظام تعلیم و تربیت است. دورهای که در آن، نهال هویت، مهارت و اندیشه در جان دانشآموزان ریشه میدواند و اگر قرار است تحولی بنیادین در آموزشوپرورش رقم بخورد، این تحول باید از میانه راهِ رشدِ نسلها آغاز گردد؛ از همین مقطع کلیدی متوسطه.
سنایی با انتقاد از روش های آموزش سنتی به نیازهای نسل جدید اشاره کرد و افزود: امروز، دیگر نمیتوان با نگاه سنتی و روشهای تکراری، پاسخگوی نیازهای پیچیده نسل نو بود. آنچه ما را در این میدان دشوار، توانمند میسازد، طرحهای تحولی و برنامههای کیفیتبخش است که در معاونت آموزش متوسطه با همت همکاران فرهیخته و مدیران آگاه طراحی و اجرا میشود.
وی گفت: ما دیگر نمیتوانیم با نگاه گذشته، به نیازهای امروز پاسخ دهیم. کیفیتبخشی در آموزش، فقط افزایش نمره و قبولی نیست؛ یعنی مهارتآموزی، یعنی تفکر، یعنی تربیت، یعنی آمادگی برای زندگی.
سنایی گفت: مدیریت آموزشی امروز، دیگر فقط برنامهریزی نیست؛ بلکه همراهی با مدرسه، گفتوگو با معلم، شنیدن صدای دانشآموز، و پاسخ به نیازهای واقعی جامعه است و باید امسال را سال «جرئت در تصمیم»، «دقت در اجرا» و «ایمان به تغییر» بدانیم چون آینده در انتظار گامهای ماست.
معاون آموزش متوسطه در پایان تصریح کرد: شاید امروز نتوانیم همه مشکلات را حل کنیم، اما میتوانیم اولین گام را محکم برداریم؛ گامی که الهامبخش فرداها خواهد بود. فرزندان این سرزمین، منتظر مدیرانیاند که با نگاه روشن و ارادهای راسخ، راه را برای رشدشان هموار کنند.
ارسال دیدگاه