مدیرکل آموزشوپرورش تهران:
روایت دقیق، رسالت خبرنگاران پاناست
تهران (پانا) - مدیرکل آموزشوپرورش شهر تهران با تبریک روز خبرنگار به دانشآموز خبرنگاران پانا، بر لزوم روایت رویدادها بر اساس حقیقت تأکید کرد و ظرفیت پانا را ظرفیتی بیبدیل دانست که باید در مسیر تعلیم و تربیت به کار گرفته شود.

مدیرکل آموزشوپرورش تهران ضمن تبریک روز خبرنگار به دانشآموز خبرنگاران گفت: شرایطی فراهم شده که در حوزه خبرگزاری پانا بتوانیم در خدمت دانشآموزان باشیم. به خودم میبالم که چنین دانشآموزان توانمند و علاقهمندی در جمع ما حضور دارند.
وی افزود: روایت دقیق و اولین روایتها، اساس رسالت خبرنگاری است و کمک میکند تحریف اخبار به دست رسانههای معاند نرسد. آموزشوپرورش دارای رسانهای است که ظرفیت آن بینظیر است، به شرطی که در حوزه تعلیم و تربیت به کار گرفته شود.
پارسا اظهار کرد: خبرگزاری پانا میتواند روایتگر دقیق اتفاقات داخل کشور باشد و این ظرفیت را داریم که صدای حقیقی دانشآموزان را به گوش جامعه برسانیم.
حبیب اله قربانیمهر معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزشوپرورش شهرتهران ضمن تاکید بر اهمیت فرصتها در دل تهدیدها اظهار کرد: بهترین فرصتها اغلب در دل بزرگترین تهدیدها نهفته است. انتخاب این مسیر برای شما دشوار بود و شما به راحتی و با بصیرت این مسیر را انتخاب کردید ولی استمرار در آن اهمیت بیشتری دارد.
وی افزود: نگاه ما این است که هر دانشآموزی که به سکوهای افتخار میرسد، میتواند به الگویی برای سایر اقشار تبدیل شود. از این رو، رفتار و افکار شما به عنوان مرجع برای دانشآموزان و مناطق مختلف اهمیت فراوان دارد.
وی ادامه داد: شناسایی سایر رسالتها نیز از وظایف مهم شماست تا بتوانید علاوه بر نقش خبرنگار، به عنوان مربی و راهنما برای سایر دانشآموزان عمل کنید.
قربانی مهر تصریح کرد: موضوعاتی که برای ما چالشبرانگیز است، در کنار سرمایه عظیم صداقت و افکار عمومی که در اختیار شماست، میتواند به عنوان منبعی ارزشمند مورد استفاده قرار گیرد.
نرگس مظفر، رئیس سازمان دانشآموزی شهر تهران، درباره طرح «هر مدرسه یک خبرنگار» گفت: این طرح فرصت خوبی برای جذب دانشآموزان علاقهمند به خبرنگاری است و تاکنون بیش از ۵۰۰۰ خبرنگار دانشآموز جذب شدهاند.
وی افزود: ما به دنبال گفتوگوی بین نسلی هستیم تا با انتقال تجربه، دانشآموزان نقش مؤثرتری در جامعه ایفا کنند.
سپس محمد عکاف مدیر عامل خبر گزاری پانا کشور با تاکید بر اهمیت باور به ظرفیتهای دانشآموزان اظهار داشت: تا زمانی که خود و باورهای خود را باور نداشته باشیم، نمیتوانیم ظرفیتهای بیبدیل شما را به درستی درک کنیم.
عکاف ادامه داد: خبر را باید به عنوان یک فرایند روایی دید که نقش مهمی در انتقال مفاهیم دارد. در همین راستا، چند پروژه کلیدی را معرفی کردهایم.
وی در تشریح اولین گام گفت: راهاندازی مدرسه روزنامهنگاری پانا آغاز این مسیر است. خبرنگاران دانشآموز بر اساس پیشنهاد مدیر مدرسه ثبتنام میکنند و پس از ارزیابی توانمندیها، دورههای تخصصی را میگذرانند. پس از پایش، کارت خبرنگاری برای آنان صادر میشود.
در پایان مراسم، از تلاشها و خدمات ارزشمند دانشآموزان خبرنگار تقدیر و قدردانی به عمل آمد.
ارسال دیدگاه