مدیر آموزشگاه شهدای گمنام ناحیه یک بهارستان:
پروژه مهر آغازی نو برای رویش مجدد امیدها است
بهارستان یک(پانا)- مدیر آموزشگاه شهدای گمنام ناحیه یک بهارستان، پروژه مهر را آغازی نو برای رویش مجدد امیدها دانست.

خدیجه ایمانی مدیر آموزشگاه شهدای گمنام ناحیه یک بهارستان، در گفتوگویی با پانا، با بیان اهداف اصلی پروژه مهر در مدارس، عنوان کرد: «پروژه مهر با هدف آمادهسازی همهجانبه مدارس برای آغاز سال تحصیلی نو طراحی و اجرا میشود؛ محور اصلی آن، خلق محیطی شاداب، امن و منظم برای حضور پرنشاط دانشآموزان است زیرا این طرح جلوهای از برنامهریزی دقیق، هماهنگی گسترده و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس بهشمار میآید؛ در این راستا، برگزاری آیین آغاز سال تحصیلی و آراستن فضای مدرسه در اولویت قرار دارد؛ تجهیز کلاسها به امکانات نوین و ساماندهی نیروهای انسانی نیز در دستور کار میباشد و افزون بر این، اجرای برنامههای فرهنگی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس نیز پیشبینی شده است.»
ایمانی در رابطه با همکاری نهادها و ارگانهای مختلف در اجرای این طرح ذکر کرد: «وزارت آموزش و پرورش و ادارات در نوسازی مدارس، نقش بسزایی را در این مسیر ایفا میکنند؛ علاوهبر آنها، انجمن اولیا و مربیان، شهرداریها و خیرین مدرسهساز نیز در این امر سهیماند؛ در برخی مناطق گروههای جهادی و سازمانهای مردمنهاد نیز همکاری میکنند؛ همچنین تجهیز کلاسها به بردهای هوشمند، ویدئو پروژکتور و سیستمهای صوتی در حال انجام است و تهیه کیتهای کمک آموزشی و نوسازی تجهیزات سمعی و بصری در دستور کار قرار گرفته و در بعضی مدارس، امکان استفاده از رایانه و اینترنت پرسرعت نیز فراهم شده است.»
وی ضمن اشاره به روند تعمیر، زیباسازی و بهسازی مدارس تصریح کرد: «نظافت کامل کلاسها، حیاطها و سرویسهای بهداشتی انجام شده و نصب بنرهای خوشآمدگویی، پرچمها و چارتهای سازمانی مدارس در حال تکمیل است؛ تجهیز نمازخانه، آزمایشگاهها و اتاقهای مشاوره در مراحل پایانی بوده و در بسیاری از مناطق، رنگآمیزی، تعویض تجهیزات فرسوده و زیباسازی فضاها صورت گرفته است؛ ناگفته نماند که مدارس مناطق کمبرخوردار، در اولویت طرحهای بهسازی قرار گرفته و برخی مدارس نیز بهطور کامل بازسازی یا مقاومسازی شدهاند تا محیطی امن و دلپذیر برای دانشآموزان فراهم شود.»
مدیر آموزشگاه شهدای گمنام ناحیه یک بهارستان، درخصوص برنامههای استقبال از دانشآموزان اظهار کرد: «برگزاری جشن شکوفهها و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور مسئولان در نظر گرفته شده است؛ نصب بنرهای تبریک، پخش موسیقی ملایم و پذیرایی از دانشآموزان نیز بخشی از این برنامهها میباشد؛ در برخی مدارس، دانشآموزان با سابقه، برای خوشامدگویی به نوآموزان پیشقدم میشوند تا حس امنیت و دوستی را در دل آنها بنشانند؛ فضاسازی رنگی و شاد، نصب شعارهای انگیزشی، برگزاری مسابقات فرهنگی، تجهیز سالنهای ورزشی و اجرای برنامههای هنری نیز در این برنامهها گنجانده شده است؛ از طرفی، مدارس بایستی از حضور مشاوران برای تقویت روحیه دانشآموزان بهرهمند شوند.»
وی با اشاره به موانع احتمالی اجرای پروژه مهر اذعان کرد: «کمبود بودجه، فرسودگی برخی مدارس و محدودیت نیروی انسانی از جمله چالشهای این طرح است و در برخی مناطق، تأخیر در تأمین تجهیزات یا انجام تعمیرات مشکلساز میشود و گاهی هماهنگی میان نهادها دشوار است؛ در واقع، برنامهریزی دقیق، همکاری فعال و روحیه جهادی رمز موفقیت در اجرای این پروژه است؛ رعایت نظم، تعامل سازنده با خانوادهها و توجه به نیازهای دانشآموزان نیز باید در صدر اولویتها باشد؛ همچنین ثبت و گزارش اقدامات برای ارزیابی و بهبود عملکرد، امری ضروری است.»
مدیر آموزشگاه شهدای گمنام ناحیه یک بهارستان در انتهای سخنان خود، با بیان نقش مثبت خانوادهها در اجرای بهتر پروژه مهر خاطرنشان کرد: «پروژه مهر فرصتی است برای آغازی پرانرژی و سرشار از انگیزه که دانشآموزان با امید، معلمان با عشق و والدین با همراهیشان، مدرسه را آباد خواهند کرد؛ خانوادهها میتوانند از طریق انجمن اولیا در تصمیمگیریها سهیم باشند و با کمکهای مالی داوطلبانه یا تخصصی، سهمی ارزشمند در زیباسازی و تجهیز مدارس ایفا کنند؛ حضور فعال در برنامههای فرهنگی و آیینهای استقبال از دانشآموزان نیز میتواند این همراهی را تکمیل کند.»
ارسال دیدگاه