مدیر دبیرستان دوره اول مرضیه شهرکرد:
تابستان؛ فرصتی طلایی برای ارتقای تحصیلی دانشآموزان/ نقش کلیدی مدرسه و خانواده در بهرهوری از اوقات فراغت چیست؟
شهرکرد (پانا) - مدیر دبیرستان دوره اول مرضیه شهرک منظریه، براهمیت استفاده بهینه از تعطیلات تابستان در حوزه درسی، تابستان را فرصتی بینظیر برای تثبیت آموختههای سال تحصیلی گذشته، آمادگی برای سال تحصیلی جدید و تقویت مهارتهای یادگیری در دانشآموزان دانست.

افسانه طاهری میرقائد مدیر دبیرستان مرضیه در گفتوگو با خبرنگار پانا بیان کرد: «با یک برنامهریزی صحیح و استفاده از منابع آموزشی مناسب، میتوان از افت تحصیلی جلوگیری کرد و عملکرد بهتری در سال تحصیلی آینده داشت. هدف اصلی این دوره، تقویت و تکمیل مطالبی است که دانشآموزان پیش از این فرا گرفتهاند.»
مدیر دبیرستان مرضیه در ادامه به نقش حیاتی والدین در این زمینه اشاره کرد و گفت: «نقش والدین در یادگیری دانشآموزان در فصل تابستان، فراتر از نظارت صرف بر تکالیف مدرسه است. آنها با ایجاد محیطی شاد و حمایتی، میتوانند فرصتهایی برای کشف علایق، توسعه مهارتها و افزایش اعتماد به نفس در فرزندانشان فراهم کنند.»
طاهری میرقائد، این نقش را شامل برنامهریزی برای فعالیتهای متنوع، تشویق به یادگیری مستقل و ایجاد تعادل بین فعالیتهای آموزشی و تفریحی دانست و ادامه داد: «والدین میتوانند با تعیین اهداف مشخص و ایجاد یک برنامه منعطف، تابستانی پربار و در عین حال لذتبخش را برای فرزندانشان رقم بزنند.»
وی در خصوص نقش مدارس در این فصل نیز اظهار داشت: «مدارس نیز میتوانند با طراحی برنامههای متنوع، نقش مؤثری در غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان ایفا کنند. این برنامهها نباید صرفاً بر آموزش متمرکز باشند، بلکه باید تعادلی میان تفریح، آموزش و استراحت ایجاد کنند.»
مدیر دبیرستان مرضیه، برگزاری کلاسهای تقویتی در دروس پایه، کارگاههای آموزشی در زمینههای مختلف هنری، ورزشی و مهارتی، اردوهای علمی و تفریحی و همچنین ارائه پروژههای تحقیقاتی جذاب را از جمله برنامههایی برشمرد که مدارس میتوانند در فصل تابستان برای دانشآموزان خود در نظر بگیرند.
طاهری میر قائد در پایان خاطرنشان کرد: «هدف از این برنامهها، پر کردن اوقات فراغت دانشآموزان به شیوهای سازنده و کمک شایان به رشد و یادگیری آنهاست تا با ذهنی آماده و روحیهای با نشاط، سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.»
ارسال دیدگاه