مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:
حرکت بهسوی عدالت آموزشی با توانمندسازی معلمان ابتدایی
مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به نقش کلیدی آموزشهای تخصصی در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت، خواستار استمرار طرحهای عدالتمحور در مناطق کمبرخوردار و مرزی شد.

مصطفی اسدی در نشست تخصصی معاونت آموزش ابتدایی با رؤسای ادارات و مشاوران این حوزه، ضمن مرور عملکرد و دستاوردهای آموزش ابتدایی استان، بر ضرورت توانمندسازی حرفهای معلمان تأکید کرد و گفت: آموزش تخصصی فرهنگیان به عنوان پایه تحول نظام تعلیم و تربیت، باید محور برنامهریزیها در آموزش ابتدایی قرار گیرد.
وی با اشاره به اجرای برنامههایی نظیر طرح «حامی» برای کاهش فقر یادگیری، اجتماعات یادگیری معلمان، طرح «شهید محمودوند» در زمینه بازگرداندن دانشآموزان بازمانده از تحصیل و حمایت از آموزش عشایر، این اقدامات را گامهایی مؤثر در جهت تحقق عدالت آموزشی دانست.
اسدی همچنین به مشارکت ۸ هزار معلم در ۴۷ منطقه آموزشی در قالب طرح «حامی» اشاره کرد و افزود: این طرح با استقبال گسترده معلمان مواجه شده و با هدف جلوگیری از افت تحصیلی، در ایام تابستان نیز ادامه خواهد داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تأکید بر تداوم طرحهای مؤثر در مناطق محروم، خواستار تقویت زیرساختهای فناورانه در مدارس عشایری و مرزی شد و بیان داشت: برای اجرای کامل عدالت آموزشی، باید از ظرفیتهای بینسازمانی استفاده کرده و کیفیت آموزش را بهصورت مستمر پایش کرد.
وی در پایان خواستار تشکیل کارگروههای تخصصی برای رصد دقیق اجرای برنامهها و ارائه گزارشهای ادواری به ستاد استانی شد و افزود: تداوم این مسیر، مستلزم هماهنگی و نظارت هدفمند با تمرکز بر نتایج میدانی است.
ارسال دیدگاه