توضیحات رئیس سازمان پژوهش درباره طرح‌واره تحول در برنامه درسی تا سطح مدرسه

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اعضای هیات علمی و کارشناسان پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با موضوع طرح‌واره تحولی در برنامه درسی تا سطح مدرسه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۵۶۹۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات رئیس سازمان پژوهش درباره طرح‌واره تحول در برنامه درسی تا سطح مدرسه

‌حجت‌الاسلام علی لطیفی در نشست هم‌اندیشی با پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پیرامون طرح‌واره تحول در برنامه درسی تا سطح مدرسه،‌ گفت: طرح‌واره در واقع نقشه راهی است برای ایجاد پلی میان اسناد برنامه درسی و مدرسه.

وی در ادامه، افزود: در اسناد ابلاغ شده،‌ سازمان مکلف شده تا از کتاب‌محوری به برنامه‌محوری حرکت کرده و تنوع‌بخشی به مواد و منابع آموزش را محقق کند.‌

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عدم وجود برنامه درسی در مدرسه،‌ تصریح کرد: طرح‌واره مسیری است تا برنامه درسی به مدرسه رسیده و مدیر، کادر مدرسه و معلم از صرفا مجری عبور کرده و بتوانند انطباق‌گر با بوم خود باشند.

وی در این نشست با اشاره به تمرکز بر نگاه به برنامه درسی از منظر مدرسه،‌ گفت: با این اقدام تحولی به‌دنبال تحقق سه خدمت اصلی یعنی تدوین و ارائه راهنمای برنامه درسی ملی در سطح مدرسه، بسته‌های تربیتی و یادگیری و نظام پشتیبانی علمی، رصد و پایش هستیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به انتظار نظام آموزشی از معلم،‌ اظهار داشت: در راستای این طرح‌واره تحولی،‌ باید شفاف به معلم گفت که انتظار نظام آموزشی از هر پایه و مقطع چیست و به دنبال تحقق چه اهدافی هستیم.

وی در ادامه این نشست،‌ افزود: چارچوب تحولی تدوین شده،‌ به همه فعالیت‌ها و اقدامات و نقش ارکان مدرسه از جمله مدیر،‌ معاون پرورشی و معلم نظم بخشیده و مسیر را شفاف و مشخص خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار