مسئول برگزاری اعتکاف کانون فرهنگی بنیان:

دل نوجوان مانند زمین آماده کشت است

مشهد(پانا) - مسئول برگزاری اعتکاف کانون فرهنگی بنیان گفت به فرموده امام رضا(ع) دل نوجوان مانند یک زمین آماده کاشت است که هر آنچه در آن کاشته شود را می‌پذیرد.

کد مطلب: ۱۴۴۳۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
دل نوجوان مانند زمین آماده کشت است

مهدی مشکینی عنوان کرد: دشمن نیز با توجه به همین فطرت پاک و تاثیرپذیر نوجوانان به دنبال منحرف کردن این قشر و دور کردن آنان از آرمان های انقلاب است؛ بنابراین برگزاری مراسم اعتکاف برای نوجوانان از دو جهت دارای تاثیر مثبت است. از طرفی اثر تربیتی محکمی بر روی نوجوانان و تقویت گرایش آنان به معنویات دارد و از طرف دیگر زمینه تبیین ارزش های انقلابی را برای آنان بوجود می آورد تا بتوانند دربرابر هجوم دشمن مقاومت کنند.

مشکینی افزود: برنامه هایی که برای نوجوانان معتکف اجرا شده حول محور جهاد تبیین و شامل مباحث خانواده، رشد فردی، مشاوره تحصیلی، مباحث سیاسی روز، تبیین ابعاد جنگ غزه و مواردی از این دست بوده است.

مریم امت رضا، فرمانده بسیج پایگاه سیدة النساء مسجد فاطمة الزهرا در خصوص برنامه های اجرا شده در اعتکاف دانش آموزی گفت: تبیین مسایل اعتقادی و معرفتی و سواد رسانه در محیط کاملا دوستانه و همراه با بازی و تفریح توسط اساتید حوزه و دانشگاه با فن بیان عالی برای معتکفین انجام می شد و به هیچ عنوان فضا خشک و مذهبی صرف نبود و برنامه هایی همچون پخش کلیپ و نقد و بررسی فیلم و تشریح کتاب مسئله حجاب شهید مطهری را نیز داشتیم که با استقبال و رضایت بچه ها همراه بود.

طاهره ابوترابی مسئول فرهنگی پایگاه الزهرا مسجد ابوالفضلی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم سینه زنی، ذکر مصیبت و پرچم گردانی به صورت پرشور گفت: دانش آموزان ممتاز مدارس از شرکت در مراسم پربار اعتکاف لذت بردند و در کنار آن با پیشرفت های کشور عزیزمان در دوران بعد از انقلاب و وقایع دوران دفاع مقدس نیز آشنا شدند.

کانون فرهنگی بنیان مراسم اعتکاف را به صورت جداگانه در مسجد فاطمة الزهرا برای دانش آموزان دختر و در مسجد ابوالفضلی برای دانش آموزان پسر برگزار کرد.

دانش آموز خبرنگار: ریحانه وحدتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار