رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس خبرداد:

دانش‌آموزان فارس صبحگاه با ضرب زورخانه ورزش می‌كنند

خبرگزاری پانا:رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان فارس صبحگاه با ضرب زورخانه ورزش می‌كنند

کد مطلب: ۱۴۳۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری كانون دانش آموزی پانا، عباس حاجی‌ زاده در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش بیان كرد: در سطح استان فارس 67 مدرسه تخصصی ورزش و 500 كانون ورزشی فعال هستند كه 250 كانون به طور تخصصی در زمینه ژیمناستیك فعالیت می‌كنند.

وی با اشاره به انتخاباتی شدن روند كاری انجمن‌های ورزشی در فارس ابراز داشت: 23 انجمن برای دختران و پسران در 12 رشته ورزشی فعالیت می‌كنند.

حاجی زاده همچنین گفت: در تابستان سال گذشته 130 مدال توسط پسران دانش‌آموز استان فارس و 180 مدال توسط دختران كسب شده است.

به گفته وی، در سطح رقابت‌های بین آموزشگاهی كشور كاروان فارس رتبه نخست اخلاق را نیز از آن خود كرده است.
حاجی زاده اظهار داشت: اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش دو بخش دارد كه یكی در حوزه درسی و دیگری در زمینه امور كاربردی ورزشی فعالیت می‌كنند.

وی افزود: تبیین اهمیت و جایگاه تربیت بدنی در گذشته مورد غفلت واقع شده بود و در این زمینه برای اولیا و معلمان تربیت بدنی برنامه‌هایی در دستور كار قرار گرفت.

حاجی‌زاده ادامه داد: در حوزه بروزرسانی دانش ورزشی دو همایش و همین‌طور دوره‌های مربی‌گری برای یك‌هزار و 400 معلم تربیت بدنی برگزار و از معلمان پژوهشگر تقدیر شد.

به گفته وی، در راستای اصلاح ساختار قامتی دانش‌آموزان و پیشگیری از ناهنجاری‌های حركتی نیز كارگاه حركات اصلاحی برگزار شد.

حاجی زاده اضافه كرد: با حضور 51 هزار دانش‌آموز در طرح ژیمناستیك 80 درصد كل دانش‌آموزان فارس در این طرح ملی حضور پیدا كردند.

وی خاطرنشان كرد: در طرح سباح 7 هزار دانش‌آموز معادل 14 درصد، در طرح طناورز 54 هزار دانش‌آموز معادل 92 درصد، در تنیس روی میز 47 هزار دانش‌آموز معادل 80 درصد و در دو ‌و‌ میدانی 53 هزار دانش‌آموز معادل 91 درصد كل دانش‌آموزان فارس حضور داشتند.

برگزاری كلاس مربی‌گری زورخانه‌ای، استفاده از ضرباهنگ ورزش زورخانه‌ای در صبحگاه مدارس و راه‌اندازی نخستین مدرسه ورزش پهلوانی كشور در فارس دیگر مواردی بود كه حاجی زاده در این نشست به آن اشاره كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار