عضو هیات اندیشه‌ورز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

‌برنامه فراگیر پرورشی نقش تربیتی مدیران مدارس ‌را تقویت می‌کند

برنامه فراگیر پرورشی یک نقشه منسجم و مشخص برای فعالیت مربیان دارد

تهران (پانا) - عضو هیات اندیشه‌ورز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش معتقد است که برنامه فراگیر پرورشی، نقشی که مدیر به عنوان نفر اول مدرسه در امر آموزش و پرورش دارد را تقویت می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
‌برنامه فراگیر پرورشی نقش تربیتی مدیران مدارس ‌را تقویت می‌کند

جلال تلطفی درباره برنامه فراگیر پرورشی به پانا گفت: «برنامه فراگیر پرورشی که به مدارس ابلاغ شده، یک ایده و ابتکار نو‌ بود که در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش طراحی شد و به نظر می‌رسد دانش‌آموزان بیشتری با اجرای این طرح، جذب فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در مدارس خواهند شد.»

وی درباره‌ چگونگی اجرای برنامه فراگیر پرورشی اظهار کرد: «ابتدا معاونان و مربیان پرورشی باید روی این موضوع و طرح، توجیه بیشتری شوند، ادارات کل آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی استان‌ها در این قضیه باید برنامه‌های توانمندسازی برای مربیان و معاونان پرورشی بگذارند و توجیه کامل در این قضیه صورت بگیرد که همکار ما در مدرسه بداند با اجرای برنامه فراگیر پرورشی چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد.»

تلطفی با بیان اینکه یکی از زوایای خوبی که در برنامه فراگیر پرورشی دیده شده این است که مسئولیت مستقیم اجرای این برنامه بر عهده مدیر مدرسه است، خاطرنشان کرد: «مدیران مدارس با توجه به شرایطی که وجود دارد، بیشتر توجه‌شان به امر آموزش است اما برنامه فراگیر پرورشی باعث شده که مدیر مدرسه بداند که در بخش پرورش نیز نقش مهمی دارد و همچنان در بحث آموزش که باید فعالیت‌‌های خودش را به‌طور منظم پیش ببرد، بحث پرورشی هم نیازمند توجه ویژه مدیر است که می‌تواند کارها را در این حوزه برای معاون و مربی پرورشی مدرسه تسهیل کند.»

عضو هیات اندیشه‌ورز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «برنامه فراگیر پرورشی، نقشی که مدیر به‌عنوان نفر اول مدرسه در امر آموزش و پرورش دارد را تقویت می‌کند. مدیر قبلاً بیشتر به آموزش می‌پرداخت اما این طرح باعث شده که توجه زیادی به امر پرورش هم داشته باشد.»

وی درباره نقش معاونان و مربیان پرورشی هم اظهار کرد: «برنامه فراگیر پرورشی، یک نقشه بهتر، منسجم و مشخص برای فعالیت معاونان و مربیان دارد که در مدرسه چه‌کار می‌خواهند بکنند.»

توجه به محورهای ۵‌گانه برنامه فراگیر پرورشی ما را‌ به عدالت آموزشی و پرورشی نزدیک می‌کند

تلطفی با اشاره به محورهای ۵‌‌گانه برنامه فراگیر پرورشی خاطرنشان کرد: «معاونان و مربیان پرورشی با ابلاغ این برنامه می‌دانند که فعالیت‌های پرورشی را در ۵ محور ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی باید پیش ببرند. بنابراین فعالیت‌هایشان نظم بهتری پیدا می‌کند.»

تلطفی افزود: «برنامه فراگیر پرورشی از طرفی یک کار هماهنگ در سطح کشور است که خروجی کار همه مربیان و معاونان پرورشی در سطح کشور را می‌تواند نشان دهد.»

عضو هیات اندیشه‌ورز معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: «توجه به ارکان و محورهای ۵‌گانه برنامه فراگیر پرورشی می‌تواند ما را برای رسیدن به عدالت آموزشی و پرورشی و سایر اهداف برنامه‌ نزدیک کند چرا‌که اکنون دیگر فقط معاون و مربی پرورشی مدرسه، درگیر فعالیت‌ها نیستند بلکه تمام ارکان مدرسه درگیرند.»

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که برنامه فراگیر پرورشی موفق باشد و حداقل به ۸۰ درصد نتایج مورد نظر برسد، ادامه داد: «مدیر مدرسه وقتی درگیر یک موضوعی می‌شود قطعا دانش‌آموزان، دبیران، آموزگاران، عوامل اجرایی و حتی والدین دانش‌آموزان نیز درگیر آن موضوع می‌شوند و این باعث می‌شود که بهتر و سریع‌تر به این اهداف و رئوس مورد نظر در برنامه برسیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار