معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد:
جابه جایی مدارس موجود در محدوده ترافیکی شهر شیراز
شیراز (پانا) - معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز، از الزام جابهجایی مکانی مدارس غیردولتی ترافیکزا در شهر شیراز از سال آینده خبر داد.
هادی شه دوست شیرازی امروز در جمع خبرنگاران افزود: لیستی از مدارس و آموزشگاههایی که عامل تشدید ترافیک در نقاط مختلف شیراز محسوب میشوند، تهیه شده که در این زمینه مدارس غیرانتفاعی موجود در این فهرست باید برای سال آینده فکری برای جابه جایی داشته باشند.
وی با اشاره به آغاز هفته حمل و نقل، در پاسخ به کمبود خودروی سرویس مدارس در شهر شیراز، گفت: مشکلاتی در حوزه سرویس مدارس وجود دارد که قابل پیشبینی بود و بر همین اساس ما از اردیبهشت ماه مکاتبات را با آموزش و پرورش آغاز کردیم و تلاش شد تا ساماندهی پیش از بازگشایی مدارس آغاز شود اما شهرداری تنها متولی نیست و وظیفه ما تعیین نرخ مصوب و معرفی شرکتهای واجد شرایط است که شهرداری در این زمینه کوتاهی نداشته است.
وی با اشاره به اینکه در ۲ سال کرونا، بسیاری از رانندگان سرویس مدارس تغییر شغل دادهاند، گفت: با توجه به نبود هیچ گونه مشوقی، شهرداری سعی کرده است بر اساس توانایی خود مشوقهایی از جمله تخصیص لاستیک رایگان و.. در نظر بگیرد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز، از تخصیص سهمیه بنزین برای رانندگان سرویس مدارس خبر داد.
وی با اشاره به برنامههای هفته حمل و نقل و آغاز آموزشهای مرتبط با ارتقاء فرهنگ ترافیکی ویژه دانشآموزان مقطع ابتدایی، گفت: ٥٠٠ مدرسه هدف در این راستا ارزیابی و محتوای آموزشی مورد نیاز با توجه به گروه سنی، استخراج و تهیه شده است و سه پارک ترافیک نیز در کلانشهر شیراز خدمات آموزشی خود را از سر گرفتهاند.
وی در ادامه با اشاره به آغاز بهرهبرداری از فاز یک خط ۲ مترو در آینده نزدیک، گفت: عملیات اجرایی برای احداث فاز ۲ خط دوم قطار شهری در این کلانشهر از فلکه گاز به سمت میدان کلبه، آغاز میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، برگزاری نشست با پلیس راهور استان فارس و تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل، سرکشی از اهالی ناوگان حمل و نقل، پیاده روی خانوادگی، آغاز دومین مانور ترافیکی و برگزاری نشستی با حضور مدیران استانی و کشوری را از دیگر برنامههای هفته حمل و نقل در شیراز اعلام کرد.
شهدوست از تلاش برای برگزاری یک مانور تا پیش از ایام نوروز در شیراز و اضافه شدن ٢٤ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی حمل و نقل شیراز در آخرین روز از هفته نقل خبر داد و گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون ١٤٧ دستگاه اتوبوس خریداری شده که به تدریج به ناوگان اضافه میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به فعالیت ۸۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شیراز گف: از این تعداد ۴۰۰ دستگاه هنوز به سن فرسودگی نرسیده اند و پیشبینی نوسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در شیراز تا پایان سال ۱۴۰۳ کردهایم.
وی از آغاز ساخت ساختمان شماره گذاری شماره ٢ شیراز در فضایی به متراژ ٤١٥ متر مربع در این هفته خبر داد و گفت: در راستای هوشمند سازی ناوگان حمل و نقل، روز شنبه ٢٦ آذرماه جاری برای نخستین بر در کشور از سامانه هوشمند اتوبوسرانی تحت عنوان BMS رونمایی میشود که از طریق این سامانه و اپلیکشن آن که در اختیار شهروندان قرار میگیرد، زمان حرکت و رسیدن اتوبوس در ایستگاهها قابل مشاهده است.
او از نصب ٢٠ دستگاه پیام رسان در این هفته خبر داد و اظهار کرد: تنها کلانشهری هستیم که از طریق سیستم BMS به صورت آنلاین، خدمات ارائه میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین خاطرنشان کرد: فرآیند پیمانکاری سه پارکینگ مسقف نشاط، هدایت و طالقانی نیز به اتمام رسیده و توسط دوربین، هوشمندسازی آنها در این هفته آغاز میشود.
شه دوست شیرازی اضافه کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا پس از ١٥ سال مطالعات جامع حمل و نقل شیراز به ثمر بشیند و هم اینک این طرح در گام آخر قرار گرفته و امید است تا پایان آذر مصوبه آن اخذ و اجرایی شود.
وی با اشاره به رونمایی از مطالعات طرح ارتقای فرهنگ ترافیک کلانشهر شیراز برای نخستین بار در کشور، مد نظر قرار گرفتن چند پروژه سرمایهگذاری نظیر سامانه سرعت سنج و اتوبوسهای گردشگری را متذکر شد و اعلام کرد که برنامه راهبردی کاهش تصادفات کلانشهر شیراز تهیه شده و با مصوبه شورا و ابلاغ استاندار فارس اجرایی میشود.
شه دوست شیرازی اضافه کرد: اگرچه هم در بودجه ١٤٠١ کشور و هم در ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری و دهیاریها بر پرداخت سهم شهرداری از محل جرائم رانندگی درونشهری تعریف و تاکیده شده اما تا امروز ریالی به شهرداریها واریز نشده است. از سال ٩٥ تاکنون بیش از ١٠٠ میلیارد تومان معوقه به ما پرداخت نشده است.
معاون شهردار شیراز با تاکید بر اینکه کرایه های اتوبوس ۲۰ درصد هزینه واقعی است و مردم باید بدانند مابقی هزینه را شهرداری در حال سوبسید دادن است و کرایه خطوط ریلی نیز تنها ۷ درصد هزینهای است که شهرداری متقبل شده است، گفت: با توجه به اینکه هنوز از ظرفیت کامل خط یک مترو توسط شهروندان استفاده نشده است، انتظار داریم که مردم از ظرفیت کامل حمل و نقل عمومی شهر شیراز استفاده کنند.
ارسال دیدگاه