نواختن زنگ حقوق در مدارس شهرستان زرند کرمان

کرمان(پانا) - در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش آگاهی عمومی و در جهت اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند، طرح زنگ حقوق در مدارس این شهرستان اجرایی شد.

کد مطلب: ۱۳۲۸۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نواختن زنگ حقوق در مدارس شهرستان زرند کرمان

ابوالفضل فرحبخش، رییس دادگستری شهرستان زرند در اولین جلسه زنگ حقوق که با هدف آگاه‌سازی حقوقی جامعه در دبیرستان دخترانه کوثر و با حضور دادستان شهرستان برگزار شد، گفت: یکی از عوامل موثر در افزایش جرائم و تخلفات، عدم آگاهی جامعه از قوانین و مقررات حقوقی است.

وی با تأکید برضرورت آگاهی آحاد مردم، به‌خصوص دانش آموزان از حقوق و تکالیف قانونی خود در جامعه، اظهار کرد: نوجوانان آینده ساز به دلایل وموضوعات مختلف از جمله اثرات شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و همچنین سایر آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و... در معرض ابتلاء به جرم و قانون‌شکنی هستند و باید با توسعه آگاهی های حقوقی و عمومی، زمینه هدایت آنها به مسیر درست را فراهم کرد.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند افزود: با افزایش آموزش وآگاهی بخشی به فرزندان، فرهنگ‌سازی و پیشگیری از وقوع جرم، می‌توان از تشکیل پرونده‌های جدید در دستگاه قضائی جلوگیری کرد.

فرحبخش، کاهش آسیب‌های اجتماعی را از جمله دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: هم افزایی و همگرایی دادگستری با آموزش ‌و پرورش و ورود قضات مجرب به مدارس و آموزشگاه‌های استان در قالب طرح زنگ حقوق در مدارس، درکاهش آسیب های اجتماعی وجرایم وتخلفات بسیار مثمرثمر است.

دادستان شهرستان زرند نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: طرح زنگ حقوق در مدارس یکی از طرح‌های مؤثر درحوزه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که با هدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش آموزان در مدارس دوره متوسطه شهرستان اجرا می‌شود.

رضا یعقوبی افزود: آگاه‌سازی نوجوانان وجوانان نسبت به تبعات رفتارهای مجرمانه و مجازات، آشنایی قضات با فضای مدارس و روحیات قشر جوان و نوجوان، ایجاد اعتماد وارتباط مناسب بین دانش آموزان و دستگاه قضائی و ترویج فرهنگ قانون مداری در مدارس از دیگر اهداف اجرای طرح زنگ حقوق در مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار