سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۹:

تربیت انسان، نقش پیامبرگونه‌ای است که بر عهده نیروهای پرورشی گذاشته شده است

تهران (پانا) - سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه ۹ تربیت انسان را بالاترین نعمت و مهم‌ترین نقش پیامبرگونه‌ای دانست که بر عهده معاونان و مربیان پرورشی و تربیتی نهاده شده است.

کد مطلب: ۱۳۲۷۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت انسان، نقش پیامبرگونه‌ای است که بر عهده نیروهای پرورشی گذاشته شده است

مجید حسینی فر، سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۹ با حضور در جمع معاونان و مربیان پرورشی و تربیتی، از نیروهای تربیتی به عنوان مدافعان حریم ولایت و مکتب تشیع و نیروهایی انقلابی، مکتبی و ارزشی یاد کرد که می توانند با گام برداشتن در مسیر قرآن، مکتب انسان ساز قرآن را در زندگی خود و دانش آموزان وارد سازند.

وی با اشاره به آیه "قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَى شَاكِلَتِهِ، فَرَبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَنْ هُوَ أَهْدَى سَبِیلًا" گفت: خداوند از ابتدای خلقت و تولد انسان برای هر فردی نقشی تعریف کرده و در بین تمام نقش های عالم هستی، تربیت انسان که مهمترین، حساس ترین و ارزشمندترین نقش است را به پیامبران و امامان معصوم سپرد و به همین منظور آنان را برای هدایت و تربیت بشر مبعوث کرد.

حسینی فر با بیان اینکه معلمان و در راس آنان نیروهای پرورشی و تربیتی ادامه دهندگان راه پیامبران و امامان معصومی هستند که نقش حساس، خطیر، ارزشمند و پیامبرگونه تربیت انسان به آنان سپرده شده است، گفت: بالاترین نعمت برای یک معلم این است که در طول دوران خدمت، هزاران ذهن، خرد و اندیشه انسان که اشرف مخلوقات است را در اختیار او قرار داده اند تا در مسیر صحیح خود پرورش داده و آن را به سر منزل مقصود که همان تربیت عبد صالح و حیات طیبه است برساند.

وی با استناد به آیه شریفه: "مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثى‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُون" ایمان و عمل صالح را زمینه‌‌ساز و بسترساز اصلی حیات طیبه دانست و افزود: تمامی اعمال و رفتار معلمان در مدرسه مصداق عمل صالحی است که می تواند به تربیت عبد صالح و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه منجر شود.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۹ ضمن اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان مرجع و سند بالادستی آموزش و پرورش که همیشه مورد تائید و تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، نسبت به مطالعه دقیق این سند جامع و برنامه ریزی با محوریت آن تاکید کرد.

حسینی فر در بخش دیگری از سخنان خود احسان و عدالت در مدرسه صالح که برگرفته از سند تحول بنیادین است را هدف مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۹ عنوان کرد و افزود: به مصداق آیه شریفه "وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ " در مدرسه صالح با محوریت احسان و عدالت بدنبال حفظ کرامت و جایگاه انسانی معلم، دانش آموز و اولیاء و توزیع عادلانه نیروی انسانی و امکانات آموزشی هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار