‌در گفت‌وگو با پانا:

کریم بوستانی: اسکوچیچ باید باندبازی در تیم ملی را جمع کند

تاج با دستور وزیر ورزش ویلموتس را آورد‌/ ۳ پادشاه در تیم ملی جو را به هم ریختند

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است هرچند احترام و عزت اسکوچیچ را زیر سوال بردند اما او باید باندبازی در تیم ملی را جمع کند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
کریم بوستانی: اسکوچیچ باید باندبازی در تیم ملی را جمع کند

کریم بوستانی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت تیم استقلال ملاثانی اظهار داشت: «مدتی است به‌عنوان مدیرفنی در این تیم فعالیت می‌کنم. سال گذشته این تیم هفتم شد و حتی 20 بازی بدون شکست هم داشت. اما امسال با توجه به اینکه آقای علاقه بند به‌عنوان مدیرعامل، اسپانسری تیم را هم عهده‌دار است، خیلی خوش‌بین هستیم تا بتوانیم بالاتر از رتبه فصل پیش قرار بگیریم. ما الان 10 روز است در کردان کرج اردوی پیش فصل را آغاز کردیم و در این مدت 3 بازی تدارکاتی انجام دادیم. 2 بازی را بردیم و با پیکان لیگ برتری هم تا دقیقه 80 بازی کردیم که بدون گل بودیم اما متأسفانه داور جو بازی را متشنج کرد و بازی ادامه پیدا نکرد. البته مجتبی حسینی مربی جوان و آینده داری است اما می‌توانست بازی را ادامه دهد. داور 3 بازیکن از ما و یک نفر از حریف را اخراج کرد. سرمربی تیم ما آقای اشکش هم مربی جوان و آینده دار و خوش‌فکری است که فصل پیش از جیبش برای تیم خرج کرد. او زمینی داشت و فروخت تا هزینه تیم را بدهد. امسال بچه‌هایی که بیرون از استان بودند را جمع کردیم و تیم ما بازیکنان صددرصد بومی دارد. ما شاید مدعی نباشیم اما مثل فصل پیش یقه مدعیان را خواهیم گرفت. سال قبل هم ملوان را در انزلی بردیم. خیبر را شکست دادیم و با مس در بازی رفت‌وبرگشت مساوی کردیم.»

وی در ادامه بابیان اینکه مهدی تاج با دستور وزیر با ویلموتس قرارداد بست، افزود: «بارها مصاحبه‌های تاج را گوش کردم. او درآوردن ویلموتس نقشی نداشت. وزیر ورزش او را آورده بود. ویلموتس هم جزو مربیان خوب نبود واقعاً. تاج اما عملکرد بدی در فدراسیون نداشت. تیم‌های پایه، فوتسال، فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان مقام‌های خوبی در سطح بین‌المللی آوردند. اما مردم نگاهشان به تیم ملی است و حساس هستند. ویلموتس در تیم ملی نتایج خیلی افتضاحی گرفت و باعث شد تا جامعه فوتبال نسبت به تاج نگاه منفی داشته باشد. درست است که تاج هم نقش داشت و امضاء کرده بود ولی مجبور بود دستور وزیر را انجام دهد. بالاخره پول او را ندادند و او هم شکایت کرد.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «در فدراسیون هم دیدید که نابسامانی وجود دارد. ابتدا کمیته فنی تشکیل دادند تا در مورد اسکوچیچ تصمیم بگیرد. وقتی تصمیم به برکناری او گرفتند، فدراسیون آن را وتو کرد. اگر این اعضا را قبول نداشتید، خب؛ چرا آن را تشکیل دادید. فدراسیون با این کارش کمیته فنی را زیر سوال برد. آن‌ها تیم ملی را به هم ریختند و در تیم ملی باندبازی شکل گرفت. ما هم فهمیدیم در تیم ملی 3 پادشاه(طارمی، آزمون و جهانبخش) است. بعضی‌ها به نهاد ریاست جمهوری رفتند تا گزارش بدهند. با این وضعیت آبروی فوتبال ما در جام جهانی درخطر است و خدا کند این تیم قبل از حضورش یکدل و متحد شود. واقعاً این کار فدراسیون بد بود و آبروی و حیثیت اسکوچیچ را بردند. 2، 3 ماه مانده به جام جهانی که مربی عوض نمی‌کنند. نباید به او می‌گفتند به درد نمی‌خورد. هیچ‌کسی هم باقدرت و اطمینان نگفت که بماند یا برود. قاطعانه تصمیم نگرفتند. البته فکر می‌کنم کسی فکر نمی‌کرد ایران اصلاً به جام جهانی برود. اما اسکوچیچ شناخت بهتری داشت و توانست ایران را به قطر برساند.»

کریم بوستانی گفت: «برخی‌ها هم که منافعشان آمدن کی روش بود، تلاش کردند تا در این بلبشو کارشان را انجام دهند. درست است که کی روش 2 بار ما را به جام جهانی برد اما او کار بزرگی نکرد. آسیا 5 سهمیه دارد. اگر ایران نرود، پس بنگلادش و تایلند باید به جام جهانی بروند؟ مابعد از انقلاب هیچ‌وقت قهرمان جام ملت‌های آسیا نشدیم. کی روش به عراق و ژاپن در 2 جام ملت‌ها باخت. هر وقت هر مربی‌ای آوردند که توانست ما را قهرمان آسیا کند، باید جشن بگیریم. رفتن به جام جهانی مثل آب خوردن است به‌خصوص اینکه قرار است سهیمه‌ها افزایش پیدا کند. من خودم ایویچ را می‌شناختم چون 13 سال در امارات بودم و او سرمربی امارات بود. برای اولین بار توانست آن‌ها را در آسیا قهرمان کند. اما زیرآبش را زدند. فوتبال ما اگر مشکلی دارد، مشکل از خود فدراسیون است. آن‌ها کاری کردند که شاید اسکوچیچ دیگر در رختکن تیم ملی کسی آن احترام گذشته را به او نگذارد. غرورش را شکستند. اما الان در شرایط سختی است و اگر قرار باشد، طارمی یا خاطیان را خط بزند، به او حمله می‌کنند. باید رسانه از تیم ملی حمایت کند و اسکوچیچ هم بتواند باندبازی در رختکن را از بین ببرد تا موفق باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار