مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم نکوداشت زنده‌یاد موفقیان:

نام زنده‌یاد موفقیان در مدارس شهر تهران خوش می‌درخشد

خیران مدرسه‌ساز، فقط ساختمان‌های علمی و آموزشی نمی‌سازند؛ آنها «فرهنگ» را بنا می‌کنند

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از زنده‌یاد موفقیان به عنوان انسانی یاد کرد که بیشترین مدرسه را در شهر تهران ساخته و نام نیک او در این مدارس، ماندگار است.

کد مطلب: ۱۲۹۷۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
نام زنده‌یاد موفقیان در مدارس شهر تهران خوش می‌درخشد

علیرضا کریمیان در مراسم نکوداشت زنده‌یاد موفقیان که با حضور وزیر آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس، خانواده مرحوم موفقیان و جمعی از خیران نیک‌اندیش برگزار شد، اظهار داشت: همه افراد یک روز متولد می‌شوند و یک روز از دنیا می‌روند؛ این آمدن و رفتن در اختیار خود فرد نیست و یک قائده استثنا ناپذیر است که یک روز آغاز می‌شود و یکم روز به پایان می‌رسد. بنابراین هر شخص از یک طول عمری برخوردار می‌شود اما افراد معدودی هستند که عرض زندکی آنها از طول زندگی‌شان بیشتر است.

وی افزود: خیرین بویژه خیران مدرسه‌ساز از همین نوع افراد هستند؛ افرادی که در طول عمر بابرکت خو اتفاقاتی را رقم می‌زنند و کارهایی را پیش می‌بردند که بعد از رحلتشان آثار بسیار ارزشمندی برای جامعه دارد؛ به عبارتی عمر این عزیزان به پایان نمی‌رسد.

کریمیان ادامه داد: یک خیّر مدرسه‌ساز فقط یک بنا و ساختمان فرهنگی، علمی، تحقیقاتی و آموزشی بنا نمی‌کند بلکه یک فرهنگ را بنا می‌کند که سرچشمه اتفاقات بسیار مبارکی است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: یک خیّر مدرسه‌ساز وقتی مدرسه‌‎ای را بنا می‌کند و طی سال‌های متمادی، تعداد زیادی از دانش‌آموزان در آن تحصیل می‌کنند، در حقیقت فرهنگ کار نیک و خیّر را آموزش می‌دهد و این دانش‌آموزان یقینا تحت تاثیر این آموزه بسیار باارزش، در آینده به یک خیّر و نیک‌اندیش تبدیل می‌شوند.

وی با تاکید بر زنده بودن و زنده ماندن نام جواد موفقیان اظهار داشت: زنده‌یاد موفقیان در شهر تهران بیشترین مدارس را ساخته است و ما امروز در شاهد هستیم مدارس ابتدایی، متوسطه اول، دبیرستان‌ها، هنرستان‌ها و مدارس استثنایی در اختیار دانش‌آموزان است.

کریمیان افزود: ما قبل از اینکه زنده‌یاد موفقیان را به چهره بشناسیم به نام می‌شناختیم و نام نیک ایشان در سردر مدارس شهر تهران خوش می‌درخشد و ماندگار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار