در نشست خبری نمایش ادواردو مطرح شد

«ادواردو آنیلی» در حوزه هنری؛ پرتره‌ای همراه با خیال

تهران (پانا) - ابوالفضل عشرب کارگردان نمایش «ادواردو» می‌گوید، شناخت کافی از شخصیت این فرد نداشته است و با او در اینستاگرام آشنا شده است اما سعی کرده است در کنار مستند‌نگاری پرتره‌ای همراه با خیال را به نمایش بگذارد.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
«ادواردو آنیلی» در حوزه هنری؛ پرتره‌ای همراه با خیال

صبح امروز نشست خبری نمایش «ادواردو» به نویسندگی راحیل سرهنگی و کارگردانی ابوالفضل عشرب با حضور عوامل و بازیگران این نمایش در سالن کنفرانس طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار شد.

در بخشی از این نشست، ابوالفضل عشرب به روند تولید نمایش «ادواردو» اشاره کرد و گفت: حدود یک سال و نیم پیش بود که طرح اولیه این نمایش را کلید زدیم و در روند تحقیقات متن مورد بازنویسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از اوایل بهمن تمرین را شروع کردیم و از تیر اجرای عمومی اثر را شروع می‌کنیم. طرح اولیه را من به خانم سرهنگی دادم و در ابتدا زیاد با شخصیت ادواردو آشنا نبودیم که به مرور و طی این چند ماه ما و بازیگران با این شخصیت آشنا شدیم.

در ادامه راحیل سرهنگی نویسنده نمایش ادواردو اظهار کرد: روزی که سوژه ادواردو را آقای عشرب برای من مطرح کرد اندیشه و تفکر ادواردو من را به سوی خود جلب کردو همین موضوع را در مدنظر قراردادیم .

وی تصریح کرد: جامعه ما به اندیشیدن و تفکر نیاز دارد و من می‌خواستم اندیشیدن و تفکر را با مخاطب خود به اشتراک بگذارم.

سرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که شناخت کافی از زندگی ادواردو نداشته است، گفت: ما با سوژه یک سال و نیم پیش آشنا شدیم، مقالات متعدد خواندیم و مستندهایی که در این زمینه ساخته شده دیدیم. البته متن صددرصد مستند نیست و تخیل کارگردان نیز برای دراماتیک شدن اثر به آن اضافه شد.

در ادامه این نشست عشرب درباره اینکه تولیدات هنری درباره ادواردو در ایران ناچیز است،درباره ساخت فیلم و تئاترهای دیگر درباره این شخصیت گفت: اگر فیلمی سینمایی در این باره ساخته شود اتفاق خوشحال کننده‌ای است زیرا طرفداران بسیاری در ایران دارد. من در جستجوهای خود در فضای مجازی با ادواردو آشنا شدم. آدم‌های متعددی تغییر دین می‌دهند ولی شرایط ادواردو متفاوت بود و شرایط خانوادگی و وضعیت متفاوتی داشت.

عشرب در ادامه سخنان خود به گفتگویش با محمدحسن قدیری ابیانه درباره ادواردو اشاره کردو گفت: با آقای قدیری ابیانه صحبت‌های کوتاهی در فضای مجازی داشتیم. متن را برای‌شان ارسال کردم ولی گویا فرصت خواندن را نداشتند. البته ما منابع متعددی را بررسی کردیم

عشرب درباره اینکه آیا نمایش «ادواردو» به سفارش و حمایت نهاد یا ارگان خاصی تولید شده است، تأکید کرد: ما نمایشنامه را برای جشنواره مقاومت نوشتیم که اول پذیرفته نشد و متن را بازنویسی کردیم. سپس دوستان حوزه هنری اعلام کردند که از ما حمایت برای اجرای این نمایش حمایت می‌کنند.

در این بخش از نشست سرهنگی تأکید کرد: در این اثر نمایشی بیشتر تمرکز ما روی اندیشه و تفکر ادواردو بود.

در ادامه این نشست امیرحسین انصافی از بازیگران نمایش و ایفاگر نقش ادواردو درباره این اثر و نقشی که ایفا می‌کند، اظهار کرد: ایفاگر نقش ادواردو در این نمایش هستم. پیش از این اثر شناختی از ادواردو نداشتم. چند منبع به من معرفی شد. مهمترین ویژگی متن آزادگی و آزاداندیشی ادواردو است. پرتره‌ای از ادواردو روی صحنه دیده می‌شود و بخشی از اثر خیالی است. البته در ایفا و پرداختن به شخصیت ادواردو سعی کردیم نگاه و تفکر وی را نشان دهیم.

در ادامه رضا معراجی یکی دیگر از بازیگران نمایش «ادواردو»گفت: کلی سنگ‌اندازی برای این کار شد. متن این اثر را ارشاد نپذیرفت و وقتی بازبینی کردند گفتند که چیزی از متن نفهمیدیدم. این سوژه در هر کجای بود به آن می‌پرداختند ولی در کشور ما کمتر به شخصیت ادواردو پرداخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار