رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌ شرقی خواستار شد

تبیین ‌سیاست‌های دولت در زمینه مردمی‌سازی یارانه‌ها

تبریز(پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین عمومی سیاست‌های دولت در زمینه مردمی‌سازی یارانه‌ها، اصلاح و هدفمند کردن نظام پرداخت یارانه‌ها را ضرورت فوری برای کشور دانست.

کد مطلب: ۱۲۷۷۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تبیین ‌سیاست‌های دولت در زمینه مردمی‌سازی یارانه‌ها

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، اکبر فتحی در نشست شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان با بیان این مطلب گفت: مجلس در سال 1401 دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی و آزادسازی نرخ ارز کرده و پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده هیچ ارزی با نرخ ترجیحی واگذار نشود.

وی با اشاره به روال معیوب نظام پرداخت یارانه نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی افزود: به عنوان یک کارشناس و با باور قلبی می‌گویم که نظام معیوب پرداخت یارانه نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی کمر مملکت را شکسته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر ضرورت تبیین عمومی و تفهیم سیاست‌های دولت در زمینه حذف ارز ترجیحی و هدفمند‌کردن پرداخت یارانه‌ها برای عموم شهروندان ادامه داد: هر دلار 4 هزار و 200 تومانی با ارز نیمایی 20 هزار تومان فاصله قیمتی دارد و و این یعنی در سال گذشته دولت برای نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی بیش از 300 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است که سرانه آن مبلغی بیش از 3 میلیون تومان برای هر ایرانی است اما آیا احساس می‌شود که هر ایرانی در سال گذشته بیش از 3 میلیون تومان یارانه نهاده‌های دامی دریافت کرده است؟

فتحی افزود: بحث حذف یارانه‌ها به هیچ وجه مطرح نیست و تنها نحوه پرداخت آن تغییر کرده و از این پس به خود مصرف‌کننده پرداخت خواهد شد تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری و از عواید ناشی از آن نیز برای بهبود و ارتقای بهره‌وری تولید استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به لزوم تضارب آرا جهت رسیدن به یک رهیافت مناسب گفت: تمامی افکار و جناح‌ها باید در ساختن ایرانی آباد با هم متحد باشند چراکه همه معتقدند این نحوه پرداخت یارانه‌ها اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است و اگر خواص جامعه، آحاد مردم و شهروندان را نسبت به ضرورت و مزایای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها تفهیم و آگاه‌سازی کنند، این طرح به‌آسانی قابل اجرا خواهد بود.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده هرچه بیشتر و بهتر از تکنولوژی‌های روز از جمله نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای در موضوعات مختلف کشاورزی تاکید و ارائه گزارش کار واحدهای مختلف در این زمینه را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار