وزیر آموزش و پرورش در دیدار جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا:
روشهای آموزشی در مدارس باید اصلاح شود
باید با برنامهریزیهای صحیح برای اردوهای دانشآموزی، دانشآموزان خلاق و کارآفرین تربیت شوند/ خروجی مدارس باید دانشآموزانی شش ساحتی باشد/ مدارس «صدرا» و «راهیان کوثر»، الگوی مناسبی برای اجرای آزمایشی سند تحول بنیادین هستند
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، گفت مدارس «صدرا» و «راهیان کوثر»، الگوی مناسبی برای اجرای آزمایشی سند تحول بنیادین هستند.
یوسف نوری در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، که در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به این که سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، پرورش دانش آموزان واجد ساحتهای ششگانه است؛ لذا باید به گونهای برنامهریزی کنیم که خروجی مدارس، دانش آموزانی شش ساحتی باشد.
وی افزود: در اجرای سند تحول باید به طور دائم، نظارت، سنجش و ارزیابی صورت گیرد تا مشخص شود؛ اهداف این سند در هر مرحله تا چه اندازه در دسترس قرار گرفته و تا چه مقدار در اجرای آن، پیشرفت داشتهایم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا زمانی که جامعه، نمونهای از محقق شدن سند تحول را مشاهده نکند، اجرای آن را باور نمیکند؛ لذا باید بخشی از مدارس را به عنوان الگوی اجرای سند معرفی کنیم و در آن مدارس، برای تحقق سند تلاش کنیم. روشهای آموزشی ما در مدارس باید اصلاح شود تا بتوانیم زمینههای «خلاقیت» دانشآموزان را مهیا کنیم.
عضو کابینه دولت مردمی، تصریح کرد: در بحث سند تحول باید چند گروه از مدارس از جمله مدارس «راهیان کوثر»، «شاهد» و «صدرا» را انتخاب و در حوزه اجرای سند تحول، برای مدارس منتخب، برنامهریزی کنیم و پس از تحقق سند، آن مدارس را به سایر مدارس معرفی کرده و خروجیها را بسنجیم.
وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه در گردشگری و اردوها باید به دنبال حل یک مسئله به وسیله دانشآموز باشیم، گفت: با برنامهریزیهای صحیح برای اردوهای دانشآموزی، میتوانیم دانشآموزان خلاق و کارآفرین تربیت کنیم؛ کارآفرینی، موضوع مهمی است که در مدارس منتخب برای اجرای سند باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: والدین بهترین سرمایهشان را در اختیار آمورش و پرورش قرار میدهند، لذا خودشان باید در برنامهریزیها دخیل باشند؛ البته در حال حاضر، برنامههای درسی نیز مانند سند تحول نیازمند بازنگری است.
نوری در پایان گفت: برای این منظور، اساسنامه مدارس صدرا، ابتدا باید به تصویب برسد سپس این سازمان تفاهمنامهای با آمورش و پرورش امضا کند.
ارسال دیدگاه