شیوه نامه مهارت آموزی ورزشی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد

تهران (پانا) -معاون دانشجویی دانشگاه در خصوص ابلاغ شیوه نامه مهارت آموزی ورزشی دانشجو معلمان بیان کرد بهره ­گیری از توانایی ‌ها و ظرفیت‌های جوانان در برگزاری رویدادها و مسابقات ورزشی و مشارکت در مدیریت اماکن و تجهیزات ورزشی پردیس‌ها و واحدهای آموزشی سراسر کشور از جمله فرصت‌های شایسته ای است که با اجرای این شیوه نامه برای دانشجو معلمان فراهم می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۰۱۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
شیوه نامه مهارت آموزی ورزشی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، پرویز انصاری راد در خصوص این شیوه نامه که به همت اداره کل تربیت بدنی تدوین و توسط همکاران استانی انجام خواهد شد تصریح کرد: آموزش رشته ­های ورزشی به دانشجو معلمان علاوه ­بر این­که شایستگی­ های لازم را برای توسعه نهضت داوطلبی ورزشی و مشارکت در مدیریت رویدادها و مسابقات ورزشی فراهم خواهد نمود، اجتماعی ­شدن، مدیریت اوقات فراغت، خودآگاهی، هویت ­یابی، ارتباط مؤثر، مدیریت بحران و کسب مهارت ­های پیشگیرانه را در دانشجو معلمان پرورش می­ دهد و موجب تربیت معلمانی کارآمد و توانمند با صلاحیت ها و شایستگی­های عمومی و تخصصی مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد شد؛ که این امر در راستای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی مهارت آموزی ورزشی دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان را گامی مهم در راستای پشتیبانی از پرورش معلم تمام ساحتی دانسته و معلم بالنده را مهترین عامل در مانع زدایی در نظام تعلیم و تربیت کشور برشمرد.

شایان ذکر است با اجرایی شدن طرح مهارت آموزی ورزشی برای دانشجو معلمان رشته علوم تربیتی، بخش زیادی از مشکل در خصوص کمبود معلم ورزش در مدارس ابتدایی جبران خواهد شد. آموزگارانی که دوره مهارت آموزی ورزشی را گذرانده اند می توانند بعنوان معلم ورزش دانش آموزان خود انجام وظیفه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار