مراقب آثار افزایش دما و اشعه ماورابنفش باشید

تهران (پانا) - به‌گفته رئیس اداره هواشناسی کاشان پایداری هوا در روزهای پایانی هفته جاری، باعث سه درجه سانتیگراد افزایش دمای هوای مناطق مختلف دشت کاشان شده، به طوری که در روز جمعه به ۴۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مراقب آثار افزایش دما و اشعه ماورابنفش باشید

به‌گزارش ایسنا، عباس ارغوانی اظهار کرد: افزایش دما و کاهش رطوبت هوا و خاک به واسطه خشکسالی سال جاری، علاوه بر تشدید آلودگی هوا، بروز پدیده گرد و خاک را در مناطق مستعد تقویت می کند.

وی افزود: کاهش بارندگی در سال زراعی جاری، باعث کاهش رطوبت خاک و افزایش فرسایش آن شده و با کوچکترین باد، شاهد بروز پدیده گرد و خاک هستیم که شدت آن در مناطق کویری نوش آباد و آران و بیدگل در شمال دشت کاشان بیشتر است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان تاکید کرد: افزایش دما و اشعه فرابنفش موجب گرمازدگی در شهروندان می‌شود که بر همین اساس لازم است مردم به ویژه سالمندان و کودکان در ساعت های میانی روز تا حد امکان از منزل خارج نشوند و سلامتی خود را به خطر نیندازند.

وی گفت: افزایش دما در سال جاری به علت پایداری و کاهش رطوبت هوا، مخاطرات ناشی از تابش اشعه فرابنفش را افزایش می‌دهد که بیشترین شدت آن در ساعت های نزدیک به ظهر در فاصله ساعت‌های ۱۰ تا ۱۵ است که زاویه تابش نور خورشید در این زمان عمودی تر می شود.

ارغوانی اظهار کرد: به شهروندان توصیه می شود که ضمن مدیریت مصرف آب، تا حد امکان، فعالیت بیرون از خانه را به زمان کوتاه تر بودن سایه ها انجام دهند و استفاده از پوشش مناسب و عینک های ضد آفتاب، می تواند از آسیب های احتمالی به پوست و چشم جلوگیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار