رخشانی‌مهر: احداث مدارس کمتر از 6 کلاس درس پذیرفتنی نیست

منابع مالی با رعایت شاخص‌ها و نظارت دقیق، هدفمندتر استفاده می‌شود/۶۷۰۰ پروژه فعال در کشور وجود دارد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه مشترک همکاران حوزه برنامه‌ریزی و تامین منابع و نظارت بر اجرای طرح‌های سازمان نوسازی مدارس کشور ضمن تاکید بر ارتباط بیشتر و هماهنگی این دوبخش، گفت: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت ساخت مدارس بزرگ مقیاس حرکت کنیم و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست.

کد مطلب: ۱۱۸۰۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: احداث مدارس کمتر از 6 کلاس درس پذیرفتنی نیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در نشست مشترک با همکاران دفاتر برنامه‌ریزی و تامین منابع، و نظارت بر اجرای طرح‌های سازمان نوسازی مدارس کشور هماهنگی و انسجام بیشتر در ارتباط این دو حوزه را موجب تسریع در اجرای پروژه‌ها و تحقق اهداف سازمانی دانست.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در معیار و روش اجرای پروژه ها خاطر نشان کرد: دلیل عمده این نابسامانی ها نبود سیاست‌گذاری صحیح و اصولی در بحث مدیریت و اجرای پروژه‌هاست. وظیفه ما در حوزه ستادی است که آنها را رفع کرده و سازماندهی کنیم تا دیگر شاهد پروژه های نیمه تمام و مدارس نامتناسب با جمعیت نباشیم.

رخشانی‌مهر همچنین توزیع نامتناسب امکانات آموزشی را از جمله مسائل نظام تعلیم و تربیت بیان کرد و افزود: محرومیت آموزشی به مثابه مرگ پنهانی برای محرومین است و این نکته بیانگر اهمیت و حساسیت کار ما به عنوان بخشی از سیستم آموزش و پرورش در تامین این امکانات است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هدف ما این است که هیچ دانش‌آموزی محروم از تحصیل نباشد و امکانات زیرساختی ایمن و استاندارد را برای تمام دانش ‌آموزان فراهم کنیم که وجود 6700 پروژه آموزشی فعال در کشور نشانه اهتمام و تلاش جدی در توسعه عدالت آموزشی است. نکته دیگر اینکه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری باید به سمت ساخت مدارس بزرگ مقیاس حرکت کنیم و احداث مدارس کمتر از شش کلاس درس پذیرفتنی نیست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، با اشاره به رشد قابل توجه اعتبارات مدرسه‌سازی درسال‌های اخیر تاکید کرد: اعتبارات و منابع مالی نیازمند مدیریت صحیح در مراحل مختلف است تا درجای خود و به درستی هزینه شود. این امر مستلزم آن است معاونت‌های برنامه‌ریزی و فنی و نظارت، با به روز آوری چک لیست‌ها و تدوین شاخص های جدید، نظارت خود را در قبال پروژه‌های استانی بیشتر و هدفمند تر کنند، البته نقش بدنه کارشناسی در این رابطه بسیار مهم و تعیین‌کننده است.

رخشانی‌مهر تصریح کرد: درج پیوست پروژه ها در تفاهم‌نامه طرح‌های عمرانی که بر مبنای اطلاعات دقیق صورت گرفته اقدام بسیار خوبی در جهت هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری سازمان نوسازی مدارس در جهت شفاف سازی هزینه‌کرد منابع مالی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت مشاورین در اجرای پروژه‌ها و بهره‌مندی از طرح های برگزیده معماری مدارس در همایش‌های اخیرمدرسه ایرانی، معماری ایرانی تاکید کرد.

در ابتدای جلسه نیزهمکاران نقطه نظراتی را در خصوص مسائل پیش‌رو ارائه و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار