افشین نوروزی در گفت‌وگو با پانا

با هزینه یک فوتبالیست نیمکت‌نشین در لیگ یک می‌توان تمام ستاره‌های پینگ پنگ ایران را جذب کرد

قرارداد ملی‌پوشان تنیس روی میز نهایتا ۸۰ یا ۹۰ میلیون تومان است / کرونا باعث شد به لیگ برتر بلژیک نروم / نیما و نوشاد عالمیان شانس کسب سهمیه المپیک توکیو را دارند

تهران (پانا) - کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز ایران از قراردادهای عجیب و غیر قابل مقایسه ستاره‌های پینگ‌پنگ ایران با سایر رشته‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
با هزینه یک فوتبالیست نیمکت‌نشین در لیگ یک می‌توان تمام ستاره‌های پینگ پنگ ایران را جذب کرد

افشین نوروزی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انصرافش از حضور در تیم ملی اظهار داشت: « اردوی تیم ملی به خاطر اینکه به اصطلاح مسابقه خاصی که بخواهم در آن شرکت کنم، وجود نداشت و اجباری برای حضورم در این اردو نبود، ترجیح دادم در این شرایط قرنطینه حاضر نشوم. با توجه به اینکه بعد از بازی‌های لیگ بود و باید حتما در اردو 10 روز قرنطینه هم می‌شدیم، با مدیرتیم های ملی مشورت کردم که نباشم و نفر بعدی جایگزین من شد. در واقع این اردو برای حضور قدرتمند و آمادگی نیما و نوشاد عالمیان و بانوان پینگ‌پنگ‌باز که شانس کسب سهمیه دارند، برگزار شده بود. این انصرافم از تیم ملی قطعا با هماهنگی مسئولان تیم ملی بوده و این طور نیست که بدون هماهنگی نخواهم به اردو بروم. »

پینگ پنگ باز تیم « رعد پدافند نیروی‌ هوایی » در خصوص شرایط لیگ تنیس روی میز ایران افزود: « لیگ شرایط کیفی خوبی داشت. هم خوب برگزار شد و هم بازی‌ها نزدیک و جذاب بود. در دو گروه تیم‌های خوبی تقسیم شده‌اند و نتایج تقریبا در یکسری بازی‌ها غیرقابل پیش‌بینی بود و کماکان در پلی‌آف و رسیدن به قهرمانی این غیر قابل پیش‌بینی بودن وجود دارد. در گروه ما دو تیم قدرتمند فراسنج و کردستان حضور دارند. »

وی ادامه داد: « در تیم فراسنج، نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی که 3 ملی‌پوش تیم هستند، حضور دارند. از 4 بازیکنی که یک تیم می‌تواند در ارنج داشته باشد، 3 بازیکن ملی پوش هستند. تیم ما در هر بازی رفت و برگشت با این تیم قدر 3 بر 3 مساوی کرد و حتی می توانستیم برنده هم باشیم. تیم ما در گروهش بدون شکست دوم شد. قرار است اواخر اسفند تیم ما با تیم پادما یدک اصفهان برای صعود به 4 تیم برتر رقابت کند. »

نوروزی با اشاره به وضعیت مالی و اسپانسرینگ لیگ تنیس روی میز ایران، تصریح کرد: « متاسفانه شرایط خوب مالی را در لیگ پینگ پنگ به خصوص امسال نداریم. سال گذشته تیم پتروشیمی بندر امام در لیگ حضور داشت و 5 سال به عنوان کاپیتان با این تیم 5 قهرمانی پیاپی ایران را بدست آوردم. امسال این مجموعه تصمیم گرفت که هم در لیگ بسکتبال و هم در لیگ تنیس روی میز شرکت نکند و کناره‌گیری کردند. تیم پتروشیمی شرایط مالی خوبی داشت و حرفه‌ای تیمداری می کرد. از بچه های ملی‌پوش هم حمایت می‌کرد و با آنها قرارداد می‌بست و بازیکنان ملی هم می‌توانستند با خیال راحت برای باشگاه و تیم ملی افتخار آفرینی کنند. »

وی افزود: « اما امسال با رفتن پتروشیمی، قراردادها تغییر پیدا کرد و تیمی در لیگ حاضر نشد که از لحاظ مالی قدرتمند باشد. همه قرارداد بچه‌ها حتی از نصف هم کمتر شد. مبلغی نیست که واقعا بتوانند به عنوان ورزشکار حرفه‌ای امورات خود را بگذرانند. با توجه به اینکه عمر حرفه‌ای و قهرمانی ورزشکار کم است و همیشگی نیست، مبلغ‌ها واقعا پائین است. شرایط باید از این بهتر شود و برای جذب اسپانسرهایی که می‌توانند از لحاظ مالی کمک حال تنیس روی میز باشند، باید تلاش بیشتری کنند. امیدوارم برای سال آینده حداقل این اتفاق از لحاظ مالی بیافتد و قراردادها بهتر شود. »

کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز ایران در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد خارجی هم داشته؟ تاکید کرد: « از لیگ برتر بلژیک پیشنهاد خوبی داشتم. حتی کارهای قرارداد من هم تمام شده بود و می خواستم بروم اما متاسفانه بحث شرایط کرونا وقتی پیش آمد، تصمیم گرفتم نروم. تمام کارهای اولیه قرارداد انجام شده بود و حتی صحبت‌هایم را با قارداشی و مسئولان فدراسیون تنیس روی میز ایران کرده بودم و هماهنگی‌های لازم هم شده بود تا مشکلی نباشد که مشکلی هم نبود اما به خاطر کرونا لیگ بلژیک هم چند هفته‌ای متوقف شد. با توجه به شدید شدن کرونا و تعطیلی یکی دو هفته ای اروپا تصمیم نهایی بر این شد که نروم تا انشالله سال جدید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. »

افشین نوروزی در خصوص سقف قرارداد پینگ پنگ بازان در مقایسه با دیگر رشته ها گفت: « واقعیت این است که قرارداد 3، 4 نفر اول تنیس روی میز با بقیه ی پینگ‌پنگ بازان تفاوت فاحشی دارد. حضور این بازیکنان در هرتیمی می‌تواند وزنه بزرگی برای آنها در راه قهرمانی باشد به خصوص اینکه هر 3، 4 بازیکن ملی‌پوش در یک تیم باشند. هیچ محدودیتی در جذب ملی‌پوشان برای تیم‌ها وجود ندارد و تیم‌ها می توانند از ارنج 4 نفره، 4 ملی‌پوش استفاده کنند. »

وی ادامه داد: « بالاترین پولی که سال قبل در شرایط خوب و قبل از کرونا گرفتیم، حدود 130 میلیون تومان بود. اما امسال قراردادها و دریافتی‌های بچه‌های تیم ملی نهایت 80 تا 90 میلیون تومان است. درست است که لیگ پینگ پنگ سه الی چهار ماه بیشتر نیست اما برای یک سال این عدد واقعا چیزی نیست. بقیه ی بچه ها درآمدی ندارند. تازه این مبالغ برای پینگ‌پنگ‌بازان خوب و شناخته شده ایران است. بقیه که حول و حوش 20 تا 30 میلیون تومان می‌گیرند. اگر اسپانسری بخواهد در لیگ برتر تنیس ایران هزینه کند، با پول یک بازیکن درجه دو که در لیگ یک نیمکت‌نشین است، می‌تواند ستاره‌های پینگ پنگ را دور هم جمع کند و قهرمان شود. »

کاپیتان تیم ملی تنیس روی میز ایران در خصوص شانس کسب سهمیه المپیک این رشته افزود: « نوشاد و نیما عالمیان به عنوان نماینده‌های ایران قرار است اواخر اسفند ماه درمسابقات انتخابی المپیک که در قطر برگزار می‌شود، شرکت کنند. یک نفر از آسیای میانه سهمیه می‌گیرد که ایران همیشه از سال 2000 این سهمیه را گرفته است. سال 2000 که این سهمیه داده شده، آقای مجید احتشام زاده، سال 2004 اخلاق پسند، سال 2008 من، 2012 نوشاد عالمیان و 2016 نیما عالمیان این سهمیه را گرفته‌ایم. امسال هم از این منطقه شانس خیلی زیادی برای گرفتن این سهمیه داریم. یک مسابقه کسب سهمیه هم بعد از این مسابقات قرار است برگزار شود که نفر دوم ما اگر نوشاد یا نیما هرکدام باشند، باتوجه به آمادگی خوبشان می توانند سهمیه دوم را بگیرند. این برادران در لیگ فرانسه بازی می‌کنند و در این مدت هم خوب بازی کردند و هم تمرینات خوبی داشتند. »

وی در پایان گفت: « نیما و نوشاد درست است که در قالب تیم ملی اردویی نداشتند و با بچه‌ها تمرین نکردند اما شرایط آمادگی‌شان خیلی خوب است و در فرانسه توانستند شرایط خوبی برای خودشان ایجاد کنند. مثل دوره قبل می توانیم 2 سهمیه بگیریم. اما در بانوان کمی کار سخت‌تر از رشته مردان است. در دوره قبل خیلی سخت از آسیای میانه سهمیه گرفتند اما این دوره هم سن ندا شهسواری 4 سال بیشتر شده و هم کارش سخت‌تر است. ولی آنها هم در این مدت تمرینات و اردوهای خوبی داشتند و اگر با آمادگی کامل بروند، شانس برابر با رقبا داشته باشند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار