ملکی: مجلات رشد، زینتِ فرهنگی سازمان پژوهش است

تهران (پانا) - نشست صمیمی بررسی دغدغه‌‌ها، بحث و تبادل نظر همکاران دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۷۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ملکی: مجلات رشد، زینتِ فرهنگی سازمان پژوهش است

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در ابتدا محمدابراهیم محمدی مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی با بیان اینکه این نشست کاملاًصمیمی و دوستانه است و قرار نیست آمار و ارقام و گزارشی ارائه شود، یادآور شد: همکاران بسیار ارزشمند، پرتلاش و انگیزه‌مندی در این دفتر حضور دارند که بنده از بودن در کنار آنها انرژی می‌گیرم و قطعاً آینده درخشانی در پیش خواهد بود.

سپس حسن ملکی معاون وزیر و رئیس سازمان، با تشریح شرایط کرونایی و محدودیت های برگزاری جلسات در این شرایط، گفت: اشتیاق زیادی برای دیدن رو در روی شما در جلسات و شنیدن نظرات کارشناسی دارم اما این محدودیت‌ها اجازه نمی دهد.

وی ادامه داد: هر اداره‌ و دفتری روحیات خاص خودش را دارد به طور مثال دفتر فنی و حرفه ای به نوعی روحیه حسابگری و اداره کل امور اداری روحیه انضباط اداری و بقیه دفاتر نیز به همین شکل؛ دفتر انتشارات و فناوری آموزشی نیز روحیه هنری و ذوقی زیادی دارد که این روحیه در کارهای مکتوب آنها نیز تاثیر دارد.

رئیس سازمان پژوهش با دلجویی از همکاران شرکتی بیان کرد: انشالله یک جلسه ویژه با حضور معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان با همکاران شرکتی خواهیم داشت و نظرات آنها را نیز می‌شنویم.

در ادامه تعدادی از نفرات حاضر در جلسه به بیان نظرات خود پرداختند که شامل توجه ویژه به مجلاتی مانند رشد کودک و نو آموز؛ ضرورت اهمیت به دوره پیش دبستان و نگاه به آن در مجلات رشد؛ با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته توسط همکاران؛ ضرورت توجه به فرایند تولید منابع آموزشی؛ روزآمد سازی استانداردها در بخش منابع آموزشی غیر مکتوب؛ ارسال تندیس و پرداخت جوایز برندگان جشنواره فیلم رشد در بخش فیلم های خارجی؛ لزوم ورود عملی به مسئله بسته های تربیت و یادگیری در بخش منابع غیر مکتوب؛ توجه به بحث فناوری آموزشی و توانمندسازی نفرات در این بخش؛ نظارت بر ورود منابع تایید شده به مدارس؛ پرهیز از از تغییرات ناگهانی در مجلات رشد؛ نظارت دقیق بر محتوای مجلات رشد، تدوین شیوه نامه و شاکله بهبود کیفیت واحد برای مجلات رشد؛ تعیین تکلیف تولید و تیراژ مجلات رشد در سال آینده؛ در نظر گرفتن مجله رشد دانش آموز به عنوان یکی از اجزای بسته های تربیت و یادگیری؛ توجه به موضوع نگهداشت نیروی انسانی مانند رتبه بندی نفرات؛ اعمال مدرک تحصیلی؛ تبدیل وضعیت ها؛ توزیع عادلانه امکانات و برگزاری کارگاه های آموزشی فطرت گرایی توحیدی برای همکاران مجلات رشد مهمترین انتظارات و خواسته همکاران بود.

در پایان ملکی در جمع بندی این نشست با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی بیان کرد: این موضوع در هیئت امنا بحث شده و در حال پیگیری هستیم که نیازمند کمک و تایید سازمان اداری و استخدامی است.

وی افزود: مجلات رشد زینت فرهنگی ما هستند و مجلات خوبی داریم اما خیلی معتقد به چاپ مجلات به این شکل و با این تیراژ نیستم. باید در این زمینه بررسی لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حضور سردبیران در شورای هماهنگی مخصوص را برای ادامه کار باکیفیت این مجلات الزامی دانست و گفت: تشکیل شورای سیاستگذاری مجلات رشد یک امر ضروری است چراکه ما باید قدر محصول فرهنگی خودمان را بدانیم تا دیگران نیز به آن اهمیت بدهند مبّلغ اصلی در این زمینه کار خودمان است اگر کار خوبی ارائه کنیم خواهان آن نیز پیدا می شود.

وی در خصوص برخی تغییرات در مجلات رشد با بیان این که امر به تغییرات به طور کلی خوب است گفت: باید این تغییرات مدیریت شده باشد و به مجموعه آسیب نزند چراکه تغییرات نابجا، درست نیست.

ملکی بر تدوین نظام ارزشیابی دقیق با شاخص های معین، ضرورت توانمندسازی همکاران سازمانی و توجه بیشتر به ایجاد فضای آرام جهت کار همکاران تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار