رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران:

بعد از کرونا، فعالیت های مدرسه پیشتازان با کیفیت بهتر از قبل ادامه خواهد داشت

تهران(پانا)- با توجه به بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، کانال مدرسه پیشتازان در شبکه آموزشی شاد آغاز به‌کار کرد. مطالب جذاب این کانال با استقبال چشمگیر تعداد زیادی از دانش آموزان و مربیان سراسر کشور واقع شد و بازتاب خوبی در میان آن ها داشته است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بعد از کرونا، فعالیت های مدرسه پیشتازان با کیفیت بهتر از قبل ادامه خواهد داشت

عباس باستانی، مسئول سازمان دانش آموزی شهر تهران، پس از ۱۰۰ هزار نفری شدن این کانال، در گفت و گو با پانا، یکی از دلایل مهم تاسیس کانال مدرسه پیشتازان را عدم دسترسی به دانش آموزان و تحقق اهداف مهم سازمان دانش آموزی بیان کرد که در ادامه شرح این گفت و گو را مى خوانید.

کانال مدرسه پیشتازان از چه زمانی آغاز به کار کرد؟

با توجه به ضرورت آموزش مجازی در ایام کرونا، کانال مدرسه پیشتازان از بدو تاسیس شبکه شاد ایجاد شد. البته ابتدا سیاست های آموزشی آن متفاوت بود و با توجه به نیاز دانش آموزان به شادی و نشاط در فضای مجازی تنظیم شده بود.

هدف و انگیزه اصلی تشکیل کانال مدرسه پیشتازان چه بوده است؟

هدف از تشکیل کانال مدرسه پیشتازان را می توان در رسالت سازمان دانش آموزی جست و جو کرد. یکی از مهمترین وظایف این سازمان ارتباط موثر با دانش آموزان، آماده سازی آنها برای زندگی در شرایط سخت و همچنین تقویت مهارت های اجتماعى آن‌ها در دوران تحصیل و پس از آن است که این مهم در ایام کرونا و با توجه به تعطیلی فیزیکی مدارس، از طریق درگاه جایگزین در شبکه شاد شکل گرفته است.
در این راستا این کانال به صورت رسمی در شهر تهران معرفی و علاوه بر آموزش های تشکیلاتی، با نشر موضوعات مختلف از جمله اطلاعات موثق علمی، برگزاری مسابقات مهیج، ایران گردی، انتظار و مهدویت، خلاقیت، شادمانه، معما و... متناسب با شرایط کنونی جامعه و نیاز دانش آموزان و مربیان، توانست با ایجاد فضایی گرم و صمیمی در میان دانش آموزان و مربیان و حتی اولیا جایگاه خوبی پیدا کند.

کانال مدرسه پیشتازان توسط چه کسانی اداره می شود و رمز موفقیت این کانال چیست؟

این کانال توسط تیمی مجرب، متشکل از مدیران، مدرسین و مربیان پیشتاز با سرپرستی عباس باستانی؛ مدیر سازمان دانش آموزی شهر تهران و همکاری خانم ها: فکور، حسینی صفا، باصری و آقایان: دامغانی، شاهچراغ، امانی مهر و اصغری؛ مدیران سازمان دانش آموزى مناطق شهر تهران اداره می شود.
از جمله رموز موفقیت این تیم می توان به فعالیت های منسجم و مفید، حمایت خوب سازمان دانش آموزی شهر تهران، استفاده از نقطه نظرات اساتید و افراد با تجربه و همچنین پیشنهادات دانش آموزان عضوکانال، استفاده از مطالب مفید و سودمند برای دانش آموزان و... اشاره کرد.

قرار است کانال مدرسه پیشتازان تا چه زمانی و چگونه به کار خود ادامه دهد؟

ما با کمک خدای متعال قصد داریم حتی پس از بازگشت به شرایط عادی (پساکرونا) در فضای مجازی و شبکه شاد به ارائه آموزش ها بپردازیم و در کنار دانش آموزان و مربیان باشیم. ادامه هر فعالیتی منوط به پذیرش جامعه هدف است که با توجه به استقبال اعضای کانال مدرسه پیشتازان، پیشبرد اهداف مطابق برنامه ریزی های انجام شده و ارائه محتوای مدون در این ایام، مخاطبان خود آینده کانال را هدف گذاری کرده و تیم تخصصی کانال مدرسه پیشتازان را برای نیل به موفقیت در ارائه محتواهای مهارت های آموزشی تشکیلات پیشتازان سازمان دانش آموزی پشتیبانی و حمایت کرده اند.

آیا فقط دانش آموزان شهر تهران در کانال مدرسه پیشتازان هستند؟

در آغاز کار فقط دانش آموزان و مربیان شهر تهران شرکت داشتند، اما با استقبال از مطالب کانال از طریق همکاران، دانش آموزان و مربیان شهرهای مختلف کشور با این کانال آشنا و عضو شدند. لازم به ذکر است این کانال فقط در شبکه شاد عضوگیری کرده است.

کانال مدرسه پیشتازان چه کمبودهایی دارد؟

هر کاری در آغاز با نواقص و کمبودهایی همراه است. به طور مثال یکی از مواردی که در این کانال جاى خالی آن حس مى شود، آموزش های تخصصی تشکیلاتی است که در این راستا برنامه ریزى هایى انجام شده و در دست آماده سازی و اجرا است. دومین کمبود، استفاده بیشتر از آثار ارسالی دانش آموزان است. در تلاشیم در آینده ای نزدیک بتوانیم از آثار ارسالی دانش آموزان بیشتر استفاده کنیم.

برای جذب دانش آموزان در کانال مدرسه پیشتازان چه اقداماتی انجام شده است؟

مهمترین کار در جذب دانش آموزان، معرفی کانال پیشتازان در گروه های معاونین و مربیان پرورشی و مدیران مدارس شهر تهران بود؛ اما در ادامه و بعد ازآشنایی همکاران حوزه های پرورشی و آموزشی با این کانال و مشاهده اطلاعات مفید و به روز و متناسب با گروه های مختلف دانش آموزی، همکاران فایل هاى کانال را بصورت روزانه در گروه هاى مدرسه ای بارگذاری کرده و با برگزاری مسابقات متعدد از مطالب کانال، دانش آموزان به عنوان مخاطب اصلی، جذب کانال مدرسه پیشتازان شدند.

نظر دانش آموزان در مورد کانال پیشتازان چیست؟

در نظر سنجی های انجام شده از مربیان و معاونین پرورشی که از طریق وبینارها برگزار شد، سطح علاقمندی، عالی اعلام شد و همگی از غنای مطالب و تنوع و به روز بودن کانال به عنوان نقاط قوت و عامل جذب مخاطب یاد کردند.
بازخوردهای شبانه روزی دانش آموزان، اعلام رضایتمندى در خصوص محتوا، پاسخگویی مطلوب و به موقع، ما را برای رسیدن به اهدافمان استوارتر کرده است.

در مسابقه مرد میدان که در کانال مدرسه پیشتازان برگزار شد، چند نفر از دانش آموزان شرکت کردند؟

در این مسابقه که به یاد سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد و بصورت اجرای لب آهنگ از صحبت های شهید سلیمانی بود، حدود ۳۰۰۰ اثر از دانش آموزان سراسر کشور ارسال شد.

*خبرنگاران دانش آموز پانا، سارا بتولى

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار