تجلیل از رتبه های برتر استانی و کشوری مسابقات قرآن دانش آموزی منطقه ۱۷

تهران(پانا)-معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه17، از تجلیل دانش آموزان برتر استانی و کشوری مسابقات قرآنی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از رتبه های برتر استانی و کشوری مسابقات قرآن دانش آموزی منطقه ۱۷

با حضور طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، مریم بابایی، کارشناس قرآن، عترت و نماز، زهرا نجاری، مدیر دارالقران نور و مربیان دارالقران در محل دارالقرآن نور از برگزیدگان استانی و کشوری مسابقات قرآن تجلیل شد.

پورمحمود در این مراسم گفت: قرآن مایه حیات روحانی و جسمانی و زندگی فردی و جمعی است. زیرا این صحیفه الهی چراغی است که روشنی آن هرگز فروغی نمی‌نشیند. انس با قرآن سبب آرامش روحی و روانی است و امید به آینده روشن را در دل شما نوجوانان فروزان می کند.

وی گفت: شناخت قرآن و انس با آن برای هر فرد مسلمان خصوصاً نسل جوان که با اندیشه‌های نو سروکار دارند امری حیاتی به نظر می‌رسد و این ضرورت از این جهت است که قرآن منبع اصلی دین، ایمان، فرهنگ و علوم و معنی‌بخش زندگی، مادی و معنوی انسان‌هاست.

پورمحمود افزود: بهترین راه انس با قرآن تفکر و تدبر و تعمق در مفاهیم و معانی آن است. زیرا خود قرآن انسان‌ها را به اندیشیدن در قرآن دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با وجود جوانان متعهد و متخصص قرآنی روز به روز بیش از گذشته راه تعالی و پیشرفت را خواهد پیمود خاطر نشان کرد: دغدغه مهم مقام عظمای ولایت و دیگر مسئولان خدوم کشور پیشرفت همه جانبه آینده سازان کشور در مسائل پرورشی و آموزشی توامان در پرتو قرآن است و توسعه متوازن فعالیت های آموزشی و پرورشی در مدارس مورد تاکید است.

وی همچنین گفت و گویی صمیمانه با دانش آموزان در رابطه با نحوه ارتباط با قرآن و فضایل آن از دید نوجوانان داشته و دغدغه های آن ها را در رابطه با مسائل روز شنیدند.

در پایان از دانش آموزان حاضر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

شایان ذکر است،این دانش آموزان در رشته های صحیفه سجادیه، قرایت و حفظ قرآن، انشای نماز و تواشیح در سطح استان و کشور حایز رتبه های برتر بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار