معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس:

«فکر آوری » یکی از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های پژوهش و فناوری در آموزش و پرورش فارس است

شیراز (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس گفت نهادینه شدن پژوهش و فن‌آوری که منجر به فکرآوری در معلمان می شود باید پرسشگری در دانش آموزان را به همراه داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
«فکر آوری » یکی از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های پژوهش و فناوری در آموزش و پرورش فارس است

محسن کلاری در آیین قدردانی از معلمان و دانش آموزان حائز رتبه برتر پژوهشی در کشور و استان فارس، با تاکید بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در دانش آموزان گفت: با توجه به شرایط این روزها و بحث آموزش مجازی در منزل اولیا نیز به عنوان یکی از بازوان معلمان باید به بحث های پژوهشی اهمیت دهند.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه 25 مدرسه پژوهش محور در شیراز و مرودشت داریم گفت: مدارس دیگری هم در سطح استان با رویکرد پژوهش محور داریم.

کلاری با اشاره به افتخارآفرینی دانش‌آموزان، معلمان و دانشجو معلمان فارسی در زمینه پژوهشی گفت: پژوهشگران مقام‌آور فارس شامل 7 دانش‌آموز پژوهشگر حائز مقام اول کشوری، کسب مقام اول پژوهنده معلم توسط دو تن از معلمان فارس، کسب مقام دوم دانشجو معلم پردیس‌های شهید رجایی کشور، کسب مقام اول تجربه پژوهشی در کشور توسط معلمان فارس از جمله افتخارات در زمینه پژوهشی در فارس است.
وی افزود: نهادینه شدن پژوهش و فن‌آوری که منجر به فکرآوری در معلمان می شود باید پرسشگری در دانش آموزان را به همراه داشته باشد و با توجه به شرایط این روزها و بحث آموزش مجازی در منزل اولیا نیز به عنوان یکی از بازوان معلمان باید به بحث های پژوهشی اهمیت دهند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس با اشاره به اجرای طرح استانداردهای آخر هفته گفت: در این طرح در راستای پژوهش محوری با محتواهایی که در این زمینه تولید شده دانش آموزان می توانند در فضای مجازی اهداف پژوهشی را دنبال کنند که قطعا آثار آنها تا پایان سال جمع آوری و داوری می شود و در هفته معلم نیز از برگزیده های این طرح تقدیر به عمل خواهد آمد.
کلاری با اشاره به اینکه دبیرخانه طرح معلم پژوهنده در استان فارس بود گفت: 22 هزار طرح از سراسر کشور به این دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 6 هزار طرح مربوط به استان فارس بود و در بستر مجازی از وجود تمام داوران کشوری بهره بردیم که دارای استاندارد بالایی بود و مورد رضایت در سطح کشور قرار گرفت و نتایج هم به موقع اعلام شد.
وی در پایان گفت: امیدواریم روزی برسد که تمام معلمان در طرح معلم پژوهنده حداقل یک طرح داشته باشند.

در پایان این مراسم به صورت حضوری از ۷ نفر و به صورت مجازی از ۲۱۰ نفر از معلمان و دانش آموزان حائز رتبه برتر پژوهشی در استان و کشور تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار