سرپرست سازمان انتقال خون دزفول اعلام کرد:

شیوع کرونا موجب کاهش اهدای خون شده است

دزفول(پانا)-سرپرست سازمان انتقال خون دزفول با اشاره به کاهش چشمگیر اهدای خون در شرایط کرونایی امسال، از بهبود نسبی وضعیت ذخایر خونی دزفول در هفته های اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۲۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

سید جعفر صادق نساج سرپرست سازمان انتقال خون دزفول به پانا گفت: درخواستمان از مردم این است که در تمام طول سال و به صورت مستمر خون اهدا کنند. آقایان هر ۳ ماه یک بار وخانم ها هر ۴ ماه یک بار می توانند خون اهدا کنند.

صادق نساج در این باره اضافه کرد: سازمان انتقال خون نیاز همیشگی به خون دارد زیرا بیمارانی از جمله بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی و بیمارانی که اعمال جراحی دارند و همچنین بیمارانی که در اثر سوانح و تصادفات نیاز به خون پیدا می کنند مصرف کننده دائمی خون یا فرآورده های خونی هستند و به طور مداوم نیاز به خون تازه دارند.

او در رابطه با کاهش ذخایر خونی دزفول در شرایط کرونایی گفت: در ماه های گذشته به دلیل شرایط کرونایی و کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون، با کاهش ذخایر بانک خون در شهرستان دزفول مواجه شدیم که با لطف و همکاری مردم در هفته ها و روزهای اخیر وضعیت ذخایر خونی دزفول در شرایط بهتری قرار گرفته است؛ در عین حال امیدواریم این روند در هفته ها و ماه های آتی هم تداوم داشته باشد.

سرپرست سازمان انتقال خون دزفول افزود: افراد با هر گروه خونی می توانند برای اهدا خون به سازمان انتقال خون مراجعه کنند اما به طور ویژه کسانی که دارای گروه های خونی کمیاب ازجمله (-o)منفی هستند، می توانند در این عمل خداپسندانه شرکت کنند.

سید جعفر صادق نساج درباره شرایط اهدا کنندگان خون نیز گفت: افرادی که در رده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال قرار دارند و وزن آنها بالای۵۰ کیلوگرم است، در صورت نداشتن بیماری خاص یا زمینه ای می توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

این مقام مسئول در مورد میزان رعایت نکات بهداشتی در این سازمان گفت: تمام دستورالعمل های بهداشتی که ابلاغ شده، به طور کامل اجرا می شود و همشهریان محترم در هنگام اهدای خون از این بابت نگرانی نداشته باشند.

صادق نساج در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر سازمان انتقال خون شهرستان دزفول در روزهای شنبه تا چهارشنبه ازساعت ۸ الی ۱۳ و پنجشنبه ها از ساعت ۸ الی۱۲ ظهر پذیرای اهداکنندگان خون است و هنگام مراجعه به سازمان به منظور اهدای خون، همراه داشتن کارت ملی ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار