خرید حمایتی زعفران در نیشابور آغاز شد

نیشابور ( پانا)- با پیگیری‌های صورت گرفته توسط نمایندگان مردم نیشابور،فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی و قول مسئولان تعاون روستایی کار خرید حمایتی زعفران علاوه بر ۶ مرکز اعلام شده در استان خراسان رضوی در نیشابور نیز انجام می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۹۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
خرید حمایتی زعفران در نیشابور آغاز شد

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی نیشابور معاون رئیس سازمان ومدیر جهادکشاورزی نیشابور دراین رابطه گفت: با پیگیریهای انجام شده توسط مسئولین شهرستان خرید محصول از ۶ مرکز خرید در شهرستان‌های مشهد، تربت‌حیدریه، گناباد، تربت‌جام، سبزوار و کاشمر به ۱۰ مرکز افزایش یافت و خرید زعفران در مرکز نیشابور نیز آغاز شد.

محمدعلی فرهمندراد باتشریح شیوه خرید حمایتی محصول زعفران، سقف خرید زعفران از هر کشاورز بر مبنای سطح زیرکشت و طبق جدول دستورالعمل حداکثر تا ۱۰ کیلوگرم اعلام کرد ویادآورشد خرید محصول به گونه کیفی در اولویت قرار می‌گیرد.

وی افزود: محصول زعفران باید تولید امسال باشد و فقط با معرفی نامه ازجهاد کشاورزی شهرستان تحویل گرفته می شود و به هیچ وجه نباید خرید از عوامل واسطه و دلال انجام گردد وزمان اجرای خرید از 27 آبان‌آغاز و تاپایان آذرماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: خرید محصول زعفران به دو صورت سپرده کالایی (از طریق بورس کالای ایران) و مستقیم یا خرید فیزیکی انجام می‌شود که در روش فیزیکی ۳۰ درصد بهای محصول تحویلی کشاورز بعد از جواب آزمایش و ۷۰ درصد باقی مانده سه ماه پس از آن پرداخت می‌شود.
قیمت خرید زعفران فقط در دو نوع زعفران ممتاز نگین هر کیلوگرم به قیمت ۱۳۰ میلیون ریال و برای زعفران رشته‌ای پوشال مرغوب هرکیلوگرم ۱۱۰ میلیون ریال خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار