استاندار زنجان:

زنجان در برنامه پدافند غیرعامل، استان اول کشور و در حوزه مدیریت بحران جزء چهار استان برتر کشور است

زنجان (پانا) - اقدامات مدیران، خدمات نظام است و خادمان مردم باید از کارهای صورت گرفته در استان گزارش دهند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
زنجان در برنامه پدافند غیرعامل، استان اول کشور و در حوزه مدیریت بحران جزء چهار استان برتر کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: عملکرد مدیریتی استان شفاف و مستند است و باید به مردم بیان شود که مجموعه استان در ارزیابی عملکرد در هفته دولت زنجان استان برتر در کشور معرفی و انتخاب شد.

وی با بیان اینکه در اجرای برنامه های پدافند غیرعامل، استان اول کشور و در حوزه مدیریت بحران جزء چهار استان برتر کشور هستیم، افزود: حجم سرمایه گذاری در استان زنجان از هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۷ به چهار هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید و تا پایان امسال این رقم به ۷ هزار میلیارد تومان می رسد.

مقام عالی استان یادآور شد: یک واحد تولیدی که در مرحله آزمایش های اولیه راه اندازی است، حجم سرمایه گذاری آن به تنهایی ۶هزار میلیارد تومان است و همه این دستاوردها متعلق به مردم استان است که با تلاش مدیران بدست آمده و باید اطلاع رسانی شود.

استاندار زنجان یکی دیگر از توفیقات بدست آمده را ارزش بالای کالاهای صادراتی استان برشمرد و افزود: ارزش هر تن کالای صادراتی استان ۱۷۰۷ دلار است که ۶ برابر میانگین کشوریست.

۱۵۶ میلیون دلار حجم سرمایه گذاری خارجی و کسب رتبه نخست در این زمینه در سال گذشته، بازگشت ۱۱ واحد تولیدی به چرخه تولید با بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در سال جاری که سالها راکد بود هم بخش دیگری از خدمات خدمتگزاران است که استاندار زنجان به آن اشاره کرد.

اشاره به طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین نیز بخش دیگری از صحبت‌های استاندار زنجان در جلسه شورای برنامه ریزی بود.

حقیقی معتقد است با این اقدام و بهره برداری از طرح‌های راهسازی، استان به مرکز لجستیک شمال غرب کشور تبدیل می شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه سهم مسکن از طرح اقدام ملی ۳۴۰۰ واحد بود، افزود: امروز سهم استان زنجان به بیش از ۱۸۵۰۰ واحد مسکن افزایش یافته و ۶۹ درصد اراضی مورد نیاز آن هم تامین شده است و مردم باید بدانند که ما در این طرح در کشور نمونه هستیم.

تجهیز ۲۵۰۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور به سیستم های نوین آبیاری و اجرای کامل تعهدات در این زمینه دیگر موردی بود که مدیر عالی اجرایی استان به آن اشاره کرد و درباره دیگر طرح‌های حوزه کشاورزی گفت: اجرای طرح کاداستر که به ۴۲ سال اختلاف بین دولت و مردم خاتمه داد و استان زنجان در این زمینه رتبه اول کشور را دارد و در اراضی شیب‌دار که زیر کشت رفته اقدامات بسیار خوبی در شهرستان طارم انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: یکدستی مجموعه مدیریتی استان مثال‌زدنی است که نمونه حمایت دستگاه قضا در موضوع پسماند روی و تعیین تکلیف باغ شهرها اقدام بسیار موثر و مثبت به نفع مردم استان بود که صورت گرفت.

استاندار زنجان بیان خدمات انجام شده در استان را موجب دلگرمی مردم در شرایط کنونی دانست و افزود: شرایط امروز ما با سال‌های اولیه انقلاب قابل مقایسه نیست و حتی در بسیاری از موارد همچون مقابله با کرونا و نیز در تولید تسلیحات و تجهیزات دفاعی در دنیا حرفی برای گفتن داریم و سهم جوانان در این پیشرفت‌ها که روزهای اول انقلاب را ندیدند نمایان است.

استاندار زنجان در ادامه گفت: نامه ای در زمینه بیان گله‌مندی استان از میزان اعتبارات تملک دارایی اختصاص یافته به استان برای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال می شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید پیگیر موضوع باشد.

وی در خصوص اعتبارات تملک دارایی‌ها که بخشی از آن بصورت استانی و بخشی هم ملی است، افزود: در طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اعتبارات خوبی جذب شد و مدیران دیگر نیز باید پیگیر سهم خود از اعتبارات ملی باشند و یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران بر اساس میزان جذب اعتبارات خواهد بود و لازم است مسئولان فعال تر از گذشته باشند.

مدیر عالی استان با بیان اینکه ۲۶ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان ولیعصر در سفر رئیس برنامه و بودجه اعتبار اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: توجه به اعتبارات حوزه بهداشت و درمان و تامین نیازهای دانشگاه علوم پزشکی باید در اولویت باشد.

استاندار زنجان گفت: نگاه به حوزه بهداشت و درمان باید نگاه اجتماعی باشد و ارائه آموزش‌های لازم در این حوزه بسیار مهم و موثر است.

نماینده عالی دولت در استان، اولویت دیگر را تکمیل طرح‌هایی که پیشرفت بالایی دارند عنوان کرد و افزود: مدیران باید برای تکمیل این طرح‌ها اهتمام داشته باشند.

تخصیص اعتبار لازم برای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان و جدی گرفتن طرح مولدسازی از دیگر خواسته های استان در جلسه شورای برنامه ریزی استان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار