درج روز شمار پیام‌های پیشگیری از انحرافات اجتماعی در دبیرستان مهدیه شهرری

شهرری (پانا) - مدیر دبیرستان مهدیه ناحیه یک شهرری گفت با توجه به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش باید اقدامات پیشگیرانه در زمینه انحرافات اجتماعی را برای دانش‌آموزان انجام دهیم.

کد مطلب: ۱۱۳۸۴۴۶
لینک کوتاه کپی شد
درج روز شمار پیام‌های پیشگیری از انحرافات اجتماعی  در دبیرستان مهدیه شهرری

نرجس نیک‌پورمهربانی مدیر دبیرستان مهدیه ناحیه یک شهرری در گفت و گو با پانا اظهار کرد: در موضوع آسیب‌های اجتماعی باید موارد مهمی همچون برابری‌های اجتماعی، نیازهای اصلی و اساسی یک فرد و رفاه خانواده، نوع نگاه تربیتی والدین به فرزندان را مبنا قرار دهیم اگر این زمینه‌ها در خانواده‌ وجود داشته باشد قطعاً از بروز آسیب اجتماعی در دانش‌آموزان پیشگیری خواهد کرد.

او ادامه داد: اما اگر زمینه‌های ارتباط سالم، روابط مؤثر انسانی بین اعضای خانواده وجود نداشته باشد و مهارت‌های لازم برای رشد و ارتقای سطح فکری، فرهنگی و آموزشی فرزندان فراهم نباشد، زمینه مساعدی برای اینکه فرد در مسیر آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرد، ایجاد خواهد شد.

نیکپور مهربانی با اشاره به اینکه عوامل ظهور آسیب‌های اجتماعی زیاد است گفت: بسیاری از چالش‌های جامعه منشأ بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود که فضای مجازی جزئی از آن است، بنابراین رشد فکری در نظام خانواده مبنای اساسی برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل در رابطه با آسیب اجتماعی است.

مدیر دبیرستان ناحیه یک شهرری افزود: زمانی که یک فرد تأمین نیازهای عادی و طبیعی خود را با چالش مواجه ببیند، قطعاً مسیر درست زندگی خود را طی نمی‌کند، زیرا سلامت روان در صورتی وجود خواهد داشت که نیازهای اصلی و اساسی فرد تأمین شده باشد.

او عنوان کرد: در مجموع پیشگیری بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی است، همچنین ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی به همه افراد جامعه به خصوص دانش‌آموزان امری اجتناب‌ناپذیر است که ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم با انتشار پیام‌های پیشگیری از انحرافات اجتماعی در شبکه آموزش دانش‌آموز، آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها با کمک مشاور مدرسه بدهیم.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار