در جلسه ستاد ملی کرونا؛

روحانی: امیدوارم دولت آینده آمریکا تسلیم قانون شده، به تعهدات بازگردد

پایان فعالیت روزانه مشاغل و صنوف در تهران و مراکز استان‌ها از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر ساعت ۱۸ خواهد بود

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با قدردانی از مقاومت و ایستادگی بی‌نظیر سه ساله ملت ایران در برابر تروریسم اقتصادی حاکمان کاخ سفید تاکید کرد که امیدوار است دولت آینده آمریکا با درس‌آموزی از این تجربه سه ساله، تسلیم قانون و مقررات شده و به همه تعهدات خودش بازگردد و مردم عزیز ایران نیز پاداش صبر، مقاومت و ایستادگی خودشان را لمس کنند و ببینند.

کد مطلب: ۱۱۳۶۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: امیدوارم دولت آینده آمریکا تسلیم قانون شده، به تعهدات بازگردد

حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا با اشاره به انتخابات آمریکا گفت: تصمیم کشور ما در هر شرایطی که باشد، همیشه روشن بوده و ملت ما تا سرفرود آوردن طرف مقابل در برابر قانون و مقررات به مقاومت و صبوری خود ادامه می‌دهد.

روحانی ابراز امیدواری کرد شرایط به گونه‌ای باشد که تحریم‌کنندگان متوجه شده باشند که راهشان، راه نادرست و ناصحیحی بوده و به هیچ عنوان به اهداف‌شان دست نخواهند یافت.

رئیس‌جمهوری همچنین به مشکلات فراوان مردم در روند مبارزه بیش از هشت ماهه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تنها با همکاری مردم و رعایت دقیق همه دستورالعمل‌های بهداشتی می توانیم شاهد یک آرامش بیشتر در جامعه در مبارزه با کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت جامعه مهمترین اصلی است که باید همه آن‌ را رعایت کنیم، گفت: تکالیف و مسئولیت‌های شهروندی هم باید از سوی همگان رعایت شود فقط حقوق شهروندی نیست.

وی گفت: تمام اولویت ما این است که سلامت مردم دچار خطر نشود ولی معیشت مردم هم تامین شود. مراعات پروتکل‌ها پشتیبانی از تلاشگران خط مقدم مبارزه با کرونا است. موضوع کرونا موضوع سهل و ممتنع است. بی‌اعتنایی به پروتکل‌ها ممکن به بروز مشکلی منجر شود که نجات از آن بسیار سخت خواهد بود.

رئیس‌جمهوری بر توسعه ارتباطات مجازی در ادارات و مسائل معیشت و تولید تاکید کرد و گفت: برای عبور از این شرایط امروز دولت نیازمند حمایت همه ارگان‌ها است تا از این مساله عبور کنیم.

روحانی با بیان اینکه آمار امروز ما مطلوب نیست و اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی با توجه به فصل سرما، باعث گسترش کرونا شده است، گفت: اما متخصصان ما می‌گویند که در هفته‌های آینده آثار مثبت محدودیت‌ها را شاهد خواهیم بود. یکی از محدودیت‌هایی که امروز تصویب شد درباره فعالیت کسب و کار غیرضروری است که از 20 آبان تا 20 آذر این مشاغل در شهرهای پرجمعیت و مراکز استان پایان کارشان ساعت 6 بعدازظهر باشد.

وی گفت: موارد دیگری از محدودیت هم وجود دارد که در قرارگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همه ما باید همدیگر را کمک کنیم تا از این وضعیت خارج شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار