بیست و سومین دوره شورای دانش آموزی در دبستان شاهد امام رضا(ع) کاشمربرگزار شد

کاشمر(پانا) - همزمان با سراسر کشوربه منظور انتخاب اعضای شورای دانش آموزی بیست سومین دوره شورای دانش آموزی در آموزشگاه ابتدایی شاهد امام رضا(ع) شهرستان کاشمربه صورت الکترونیکی و در بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بیست و سومین دوره شورای دانش آموزی در دبستان شاهد امام رضا(ع) کاشمربرگزار شد

حسین مقدم مدیر آموزشگاه شاهد امام رضا (ع) بیان کرد: این انتخابات امروز با شعار شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب، در مدرسه از طریق ‎پیام رسان شاد برگزار شد و دانش آموزان نامزد، تبلیغات خود را در پیام رسان بارگذاری کردند.

وی گفت: شورای دانش آموزی مظهر خردمندی، اندیشه ورزی و تمرین درست دموکراسی توسط دانش آموزان است. مابه شورا ایمان داریم و رجای واثق داریم که دانش آموزان ایران اسلامی اگر چه امروز درصدی از جمعیت کشور را شامل می شوند ولی در فردایی نه چندان دور جمعیت فعال یعنی کل مردان و زنان این کشور را تشکیل می‌دهند پس اگر امروز مفاهیمی نظیر شورا، مشورت، مسئولیت نظم و..... در تشکلی به نام شورای دانش آموزی یاد بگیرند، در آینده شهروندانی خواهیم داشت که محتوای زندگیشان می شود، مدیریت مشارکتی، مسئولیت پذیری و نظم پذیری و.....که هر کدام از این مفاهیم زمینه ساز و بایسته ی زندگی اجتماعی آنان خواهد بود. ما معتقدیم که انتخابات شورای دانش آموزی زمینه ساز تغییر و رویش سبز اندیشه های ناب در مدارس می شود.

مقدم افزود: شورای دانش آموزی تبیین جایگاه شوراها در نظام اسلامی به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی، تحکیم و تعمیق ارزش‌ها، باورهای دینی و سیاسی در بین دانش‌آموزان، بهبود نظام تصمیم‌گیری از طریق مشارکت دانش‌آموزان، تکریم شخصیت دانش‌آموزان و واگذاری بخشی از اداره امور مدرسه به دانش‌آموزان مشخص می کند.

در این انتخابات تعداد 28 نفر از دانش آموزان داوطلب شورا شدند که طی یک هفته در فضای مجازی مدرسه به تبلیغات برنامه ها و اهداف خود پرداختند و در پایان این انتخابات 9 نفر به عنوان عضو اصلی و نفر اول به عنوان رییس شورا دانش آموزی انتخاب شد و 2 نفر بعنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار