محمدصید لو:

آموزش و پرورش باید آمادگی تغییر کردن را داشته باشد

شهریار (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، فرماندار شهریار، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران و دیگر مسئولین، آیین کلنگ زنی 5 پروژه آموزش در شهرستان شهریار به طور متمرکز در مدرسه تخریبی دکتر شریعتی وحیدیه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۲۲۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش باید آمادگی تغییر کردن را داشته باشد

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران، در ابتدای مراسم ضمن قدردانی از ریاست آموزش و پرورش شهرستان شهریار در خصوص کار و اهمیت آموزش و پرورش این شهرستان بیان کرد: خیلی از تصمیمات آموزش و پرورش در شورای آمورش و پرورش اتخاد می شود و با کمک فرماندار و دیگر اعضا صورت می پذیرد تا حال این نهاد در شهر بهتر از پیش شود.

محمد صیدلو از منظر یک معلم در خصوص شرایط کنونی کشور اظهار کرد: با توجه به دورانی که سپری می‌کنیم، شیوع ویروس کرونا سبب به هم ریختگی در بسیاری از مناسبات شده است. امروزه مدرسه تقریبا شکل خود را نسبت به گذشته از دست داده و امکان حضور دانش آموزان در مدارس به شکل گذشته وجود ندارد. اگر چه اولویت حضور دانش آموزان در مدرسه برای آموزش و پرورش مد نظر است‌‌، اما با توجه به شرایط مختلفی که مدارس دارند می خواهیم این موضوع به گونه ای مدیریت شود که کمترین آسیب و کمترین خطر متوجه آن ها باشد و در این راستا فقط کلاس هایی که تراکم بسیار پایینی دارند می توانند هر روز کلاس حضوری داشته باشند و کلاس هایی که تراکم اندکی بیشتر دارند کلاس ها را به دو گروه یا بعضا سه گروه تقسیم کنند تا ارتباط دانش آموزان به طور کلی با مدرسه قطع نشود.

وی با اشاره به پیامدهای این ویروس و عملکرد مختلف افراد تصریح کرد: بعد از آمدن ویروس کرونا تصویرهای زشت و زیبایی به وقوع پیوست، عده ای بدون توجه به درد، رنج، سختی و گرفتاری مردم اقدام به کسب درآمد کردند که گزارش این کارها در فضای مجازی که در این دوره کاربرد فراوانی پیدا کرده برای همه هویدا بود. عده‌ای دیگر نیز کارهای عجیب و غریبی می‌کردند و جان خود و دیگران را به خطر می‌انداختند و در نهایت عده‌ای دیگر در راستای کمک به هم نوع از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کردند و صحنه‌های زیبایی را رقم زدند.

این مقام مسئول در خصوص تربیت انسان‌ها در نظام آموزش و پرورش بیان کرد: در گذشته انسان‌های کثیری تربیت می‌شدند که در این شرایط نگاه انسانی به وضعیت داشتند و ما صحنه‌های زشت کمتری را شاهد بودیم؛ گفته شده که کرونا ممکن است ویروسی ساخته دست انسان باشد، به همین دلیل می‌توان گفت انسانی که تا این اندازه می‌تواند دانشمند باشد که در کوچک‌ترین مناسبات ماده دخالت کند و قواعد آن را به هم بریزد، اما تربیت نیافته است، از این رو ما نیازمند مدرسه ای هستیم که انسان را نه تنها عالم سازد، بلکه او را تربیت کند تا نگاه انسانی در استفاده از تخصص خود داشته باشد. آموزش و پرورش باید آمادگی تغییر کردن را داشته باشد و باید مسلط شویم به ابزارها و روش های مختلف تا بتوانیم در انتقال محتوای آموزشی موفق بوده و انسان های خوبی را تربیت کنیم.

وی در انتهای صحبت‌های خود در خصوص مشارکت همه نهادها به ویژه خیرین در حل مشکلات عدیده نظام آموزش و پرورش بیان کرد: مشکل آموزش و پرورش حل نخواهد شد مگر این که همه مسئولین به ویژه اعضای شورای آموزش و پرورش در کنار یکدیگر به رویارویی با آن بپردازند؛ حتی حضور مسئولین مختلف در این شورا نشان‌دهنده این است که مسائل آموزش و پرورش در خود این نهاد به تنهایی حل نمی‌شود و سایر نهادها نیز باید کمک کنند تا اتفاق‌های موثری بیفتد تا این نظام به کیفیت مطلوب دست پیدا کند و حضور خیرین نیز در این بین جایگاه والایی دارد و یکی از اهداف ما این است انسان‌هایی تربیت کنیم که همچون خیرین ایثارگر و از خود گذشته باشند.

خبرنگار: سارا وثاق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار