معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش:

جلسه بررسی دستورالعمل بازگشایی مدارس و آمادگی آغاز سال تحصیلی در منطقه آب پخش برگزار شد

منطقه آب پخش(پانا) - دانش آموزانی که در یک روز در کلاس نیستند باید به نحوی مدیریت شوند که مشغول به انجام کارهای مرتبط با برنامه درسی خود باشند.

کد مطلب: ۱۱۱۸۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جلسه بررسی دستورالعمل بازگشایی مدارس و آمادگی آغاز سال تحصیلی در منطقه آب پخش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش، با حضور معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش و نماینده های مدیران مدارس سه مقطع نشست در دستورالعمل بازگشایی مدارس در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش به رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش گفت: در سال گذشته دانش آموزان به علت شیوع ویروس کرونا در جهان و مخصوصا در ایران نتوانستند در تمام مدت سال تحصیلی در مدارس حضور یابند از این جهت زمان آغاز سال تحصیلی جدید برای آموزش پرورش بسیار بااهمیت‌تر شده است.

سید مجتبی محمدی اضافه کرد: طبق دستورالعمل بازگشایی مدارس تاریخ بازگشایی مدارس از ۱۵شهریور ۱۳۹۹ذکر شده و درباره وظایف مدرسه و وضعیت هر یک از دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم، هنرستانها و دوره پیش دبستانی با توجه به وضعیت سفید، زرد و قرمز ضوابطی مشخص شده است.

محمدی تصریح کرد: در دستورالعمل بازگشایی مدارس که به ادارت آموزش و پرورش ارسال ‌شده است، مدیران مدارس، معلمان و شورای مدارس مسئولیت اصلی نظارت بر فرایند آموزش در مدارس را خواهند داشت.

وی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و شبکه سازی، تعامل و نظارت، دو سیاست دیگر مورد تاکید قرار گرفته اظهار کرد: باید تعداد دانش آموزان و معلمانی که با هم در یک زمان و مکان در تماس چهره به چهره هستند تا حد امکان به حداقل ممکن برسد. برای تحقق این امر باید دانش آموزان به نحوی گروه بندی شوند که فاصله اجتماعی مورد تاکید در دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه آب پخش اضافه کرد: قطعا در سال تحصیلی جدید نیز با ویروس کرونا مواجه خواهیم بود، و اگر استان بوشهر جز استان های قرمز قرار گیرد از برنامه های مجازی همانند برنامه مجازی شاد، آموزش‌های تلویزیونی و کانال های آپارات برای آموزش دانش‌آموزان استفاده خواهیم کرد.

سید مجتبی محمدی تاکید کرد: آموزش در سه وضعیت برگزار خواهد شد و آموزش حضوری در کلاس و مدرسه، آموزش در بستر شبکه اجتماعی دانش آموزان، آموزش در برنامه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران یکی از این سه گزینه خواهد بود.

وی همچنین عنوان کرد: همچنین دانش آموزانی که در یک روز در کلاس نیستند باید به نحوی مدیریت شوند که مشغول به انجام کارهای مرتبط با برنامه درسی خود باشند. معلمان باید برنامه هایی را تهیه و از طریق آن متناسب با حضور دانش آموزان در کلاس و در فضای مجازی، فعالیت های یادگیری آنها را پوشش دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار