افتتاح 64 پروژه عشایری به مناسبت هفته دولت در فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل امور عشایر فارس از افتتاح 64 پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت در مناطق مختلف عشایری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۷۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح 64 پروژه عشایری به مناسبت هفته دولت در فارس

روح الله بهرامی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه تعداد 64 پروژه عمرانی به ارزش 120 میلیارد ریال برای بهره‌مندی 1145 خانوار عشایری در مناطق مختلف عشایری در سطح استان فارس به بهره برداری می رسد، افزود : با افتتاح این پروژه اشتغالزایی 500 نفر به صورت مستیقم فراهم می شود.

او ادامه داد: این پروژه‌ها شامل حفر و تجهیز چاه، برق‌رسانی، احداث ذخیره آب، راهگشایی جاده‌های عشایری، احداث آب انبار و غیره است.

بهرامی افزود: در مورد افزایش شاخص‌ها از محل بند 5 قانون ششم، تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا شاخص‌های مربوط به عشایری را افزایش دهند.

او با بیان اینکه عمدتاً شاخص‌های عشایری از متوسط شاخص‌های روستایی پایین‌تر است و ارتقاء شاخص‌ها کار نسبتاً دشورای است که باید اقدامات زیربنایی انجام شود.

مدیر کل امور عشایر فارس اظهار کرد: 12 هزار کیلومتر راه عشایری در مناطق استان فارس وجود دارد که به شکل تارعنکبوتی است که در سال 5 هزار کیلومتر راه‌گشایی توسط اداره کل امور عشایر انجام می شود.

به گفته بهرامی از نظر شاخص های آب آشامیدنی در مناطق عشایری در سال 1392، 26 درصد بوده که در 1399 به 54درصد افزایش، یافته است و در بحث برخورداری عشایر در مسکن مناسب در سال 1392 پنج درصد که در سال 1399، 20 درصد در سایت‌های اسکان ساماندهی شده‌اند و در زمینه سواد در سال 1392 هفتاد و چهار درصد که در سال 1399 هشتاد و چهار درصد افزایش سطح سواد داشته ایم.

او ادامه داد: شاخص سوخت فسیلی در بین عشایر 65 درصد بوده که در سال 1399 به 100 درصد رسیده است و شاخص در زمینه راه‌های مناسب در سال 1392، 36درصد بوده که در سال 1399 پنجاه و دو درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه در حوزه عشایر 2 راهبرد اصلی را دنبال می‌کنیم که اول تلاش برای توسعه شاخص‌های زندگی عشایر از قبیل بهداشت، آموزش، مسکن است، فزود: راهبرد دوم ایجاد تنوع در اشتغال و تولید عشایر است که پنج محور را دنبال می‌کنیم که کمک به راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی عشایر، کمک در زنجیره گوشت قرمز و گیاهان دارویی از نمونه آن است و تا پایان برنامه ششم سالیانه 5 درصد در حوزه‌های پنج گانه تنوع ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار