رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبرداد :

سنجش سه هزار و42 نفر نوآموز درپایگاه های سنجش سلامت

سنندج(پانا)-رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اعلام کرد از آغاز فعالیت پایگاههای سنجش سلامت (چهارم مردادماه) تا کنون سه هزار و 42 نفر نوآموز بدوورود به دبستان ارزیابی اولیه شدند.

کد مطلب: ۱۱۱۳۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سنجش سه هزار و42 نفر نوآموز درپایگاه های سنجش سلامت

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کردستان، خلیل رنجبر پیش از ظهر دیروزدربازدید از پایگاه سنجش خسروی کردستانی شهرستان سنندج که با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزارشد، با اعلام این خبر هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری دانش آموزان به منظور جایدهی درست در نظام آموزشی، مداخله به هنگام، ارایه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی دانست.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه سنجش یک برنامه ملی و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، افزود : از این تعداد نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش ، 127 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 59 نفرمشکوک به مشکل شنوایی ،9 نفر دارای مشکلات جسمی-حرکتی و382 نوآموزنیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.

دبیر اجرایی ستاد هماهنگی سنجش استان گفت : 150 نفر نیروی اجرایی تخصصی در21 پایگاه اولیه ومجازی در10شهرستان با ارزیابی شنوایی، بینایی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا پایان شهریورماه برعهده دارند .

وی بابیان اینکه تاکنون 12هزار 328 نوآموزاستان در سامانه سنجش سلامت نوبت گیری کردند، اظهار کرد: در شرایط کنونی بیماری کرونا نوبت گیری در سامانه با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هر پایگاه سنجش روزانه تعداد 20نفر نوآموز را ارزیابی کرده وساعت کاری در نوبت صبح از 8 تا 13 و در نوبت بعدازظهر از ساعت 14 تا 19 با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

رنجبر گفت: برنامه ارزشمند سنجش برای بیست وششمین سال متوالی به عنوان فرصتی برای برنامه ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش،کمک به بهبود کیفیت آموزشی وکنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی(غربالگری) و تخصصی همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجراست.

رنجبر اظهار کرد: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند و تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می تواند از بروز و تشدید معلولیت ها در آن ها جلوگیری کند بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است و تشخیص ندادن به موقع مشکلات، آسیب های جبران ناپذیری را دارد.

وی در ادامه افزود: 27 هزارو 434 نفر نوآموز بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان در سال تحصیلی 99-98 مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار