تا پایان شهریور ماه اتصال یک هزار و 250 مدرسه به شبکه ملی اطلاعات محقق می شود

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد تا پایان شهریور ماه سال جاری یک هزار و 250 مدرسه استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تا پایان شهریور ماه اتصال یک هزار و 250 مدرسه به شبکه ملی اطلاعات محقق می شود

محمد علی واقعی در گردهمایی مشترک معاونین اداره کل با مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان که در اردوگاه گزند درمیان برگزار شد، از اتصال 500 مدرسه استان به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد و اظهار کرد: این مدارس تا پایان شهریور به یک هزار و 250 مدرسه افزایش می یابد.
او، بر پاسخگو بودن مدیران به جامعه مخاطب و افکار عمومی تأکید کرد و ادامه داد: پاسخگویی به موقع علاوه بر افزایش نرخ رضایتمندی عمومی زمینه ساز ارتقای شاخص های نظام تعلیم و تربیت و رونق مشارکت در فرایند آموزش و پرورش می شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که أخذ هرگونه وجه هنگام ثبت نام به جز موارد ذکر شده در قانون ممنوع است، ادامه داد: باید برنامه ثبت نام به نوعی تدوین و اجرا شود تا هنگام ثبت نام به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه شده و سلامتی خانواده ها و دانش آموزان تضمین شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی ضمن قدردانی از مدیران شهرستان ها و مناطق استان، ادامه داد: ارتباط و تعامل مدیران آموزش و پرورش تا کف مدرسه در شبکه شاد باید برقرار بوده و تداوم داشته باشد چرا که این تعامل خود زمینه ساز رونق و جهش تولید علم و محتوا در بستر فضای مجازی می شود.
واقعی از دانش آموزان به عنوان فرزندان خانواده آموزش و پرورش یاد کرد و ادامه داد: طرح آجر به آجر نماد مشارکت عمومی و بسیج همگانی در امر مقدس مدرسه سازی در خراسان جنوبی است.
او از تهیه و تدوین طرح دانش آموزان و فرهنگیان خیر خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در مرحله نخست مبارزه با کرونا ویروس فرهنگیان و دانش آموزان خراسان جنوبی بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان به خانواده های محروم به ویژه دانش آموزان نیازمند استان در قالب رزمایش کمک های مؤمنانه کمک کردند.
واقعی بر فرهنگ سازی کار خیر در مدارس استان تأکید کرد و گفت: با دستان کوچک دانش آموزان معصوم و به برکت کمک های خرد خالصانه آنان می توان کارهای بزرگی در رفع نیازهای دانش آموزان محروم به ویژه امر مقدس مدرسه سازی انجام داد.
مدیر کل آموزش و پرورش با بیان این که قطعا مدارس از نیمه شهریور ماه بازگشایی می شود، عنوان کرد: در شهرهای قرمز استان فرایند تعلیم و تربیت در بستر فضای مجازی و در شهرستان های زرد به دو صورت حضوری و فضایی مجازی با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و اجرای طرح زوج و فرد انجام می شود.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ نگه داشت فضای مجازی را حفظ بیت المال و تکلیف شرعی دانست و ادامه داد: همانگونه که از ملک شخصی خود نگهداری می کنیم و مواظب ابنیه های خود هستیم باید در نگه داشت فضای مقدس مدرسه که خیرین با تمام وجودشان و با عشق برخورداری دانش آموزان از فضای استاندارد، احداث کرده اند صد برابر بیشتر وسواس داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار