فرماندار انزلی:

نظارت بر اماکن عمومی در مقابله با کرونا تشدید یابد

رشت (پاما) - فرماندار بندرانزلی تاکید کرد: برای مقابله همه جانبه با ویروس کرونا باید نظارت بر اماکن عمومی همچون قهوه خانه ها و رستوران ها تشدید یابد .

کد مطلب: ۱۰۹۸۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر اماکن عمومی در مقابله با کرونا تشدید یابد

به گزارش ایرنا، اسماعیل میرغضنفری صبح چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بندرانزلی، اظهار کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا مهمترین و بهترین اقدامی که صورت گرفت همراهی و همگامی مردم با مسئولان برای مقابله با این مهمان ناخوانده بود که باید تداوم یابد.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن شهرستان بندرانزلی افزود: متاسفانه پیک دوم کرونا زمانی آغاز شد که مردم از تعطیلات برای مسافرت استفاده کردند و شرایط برای مردم عادی شده بود.

میر غضنفری افزود: متاسفانه مسافرانی که بی مبالات بودند به این ویروس دچار شدند و آمار مراجعان به بیمارستان بندرانزلی نیز پس از تعطیلات افزایش یافت.

وی تاکید کرد: روزهایی که در بندرانزلی نگرانی ها و رعب و وحشت وجود داشت و همچون دوران جنگ تحمیلی به مردم هشدار داده می شد از خانه خارج نشوید را نباید فراموش کرد.

میرغضنفری متذکر شد: کرونا جدی است و باید اول خودمان در مقابله با این ویروس جدیت به خرج دهیم تا مردم هم جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در اوج دوم کرونا کنترل این ویروس به دلیل وضع اقتصادی مردم و خستگی کادر درمان دشوارتر شده است، اظهار کرد: باید توجه داشت که دستگاه حاکمیت باید هم به سلامت و هم معیشت جامعه توجه کند و نمی توان با تعطیلی اماکن، مانعی برای تامین روزی و معیشت مردم شد.

میرغضنفری تصریح کرد: باید با برداشتن موانع از سر راه معیشت مردم با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی برای گذر از شرایط موجود وضع موجود را مدیریت کرد.

فرماندار انزلی تاکید کرد: در کنار آگاهی سازی بهنگام، باید با مردم صداقت هم داشته باشیم چون متاسفانه در برخی موارد پنهان کای هایی نیز وجود داشت که نباید موجب سلب اعتماد مردم شود.

میرغضنفری با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر اماکن عمومی افزود: باید نظارت ها دقیق بوده و خروجی داشته و کارگروه های مربوطه به صورت مستمر و غیر منظم بازدید ها را انجام و گزارش آن را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه تمام امکانات شهرستان در بخش دولتی و غیر دولتی تحت تکفل فرمانداری هستند ادامه داد: دولت تدبیر و امید تسهیلاتی را برای کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب دیده در بحران کرونا اختصاص داده که بانک های عامل و سایر افراد و دستگاه های مربوطه مکلف هستند تمام سهمیه شهرستان را از این تسهیلات جذب و تخصیص دهند.

میرغضنفری منطقه آزاد را فرصتی مغتنم برای شهرستان انزلی برشمرد و خاطر نشان کرد: در طول عمر چهل ساله انقلاب شکوهمند اسلامی تجربه های بسیاری از مشکلات ایجاد شده برای انقلاب به دست آمد و نباید فراموش کرد که در تمام این مدت با کمک مردم ، تهدیدات به فرصت تبدیل شد و توانستیم از بحران هایی که توسط استکبار برای کشورمان ایجاد شد عبور کرده و از آن به عنوان فرصت استفاده کنیم.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به قرمز بودن وضعیت دو استان گلستان و مازندران در همسایگی گیلان یادآور شد: بندرانزلی در وضعیت پایدار است و باید با آموزش صحیح و ترویج استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی مردم را به سمت پروتکل های بهداشتی سوق داد.

***انجام ۱۲۱۳ تست کرونا و مثبت بودن ۱۶۶ مورد فرد مبتلا در انزلی

در ادامه این جلسه رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه در هفته گذشته هفت شهر گیلان دارای وضعیت قرمز بود، گفت: بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت شهرهایی که روزانه یک تا سه بیمار مبتلا به کرونا در آن بستری دارای وضعیت زرد و بیش از سه بیمار، وضعیت قرمز است .

بابک صیاد افزود: در بندرانزلی چون بیش از ۲۶ نفر بستری وجود داشت می توان برای این شهر ساحلی وضعیت قرمز اعلام کرد.

وی با اشاره به انجام هزار و ۲۱۳ تست کرونا و مثبت بودن ۱۶۶ تست از نیمه اردیبهشت امسال تا کنون ادامه داد: به دلیل کمبود و محدودیت کیت تشخیص در بندرانزلی، در حال حاضر گروه های هدف سالمندان بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری ضمنی مورد تست کرونا قرار می گیرند.

صیاد با اشاره به اینکه کارکنان ادارات در صورت ابتلا به کرونا تا بهبودی کامل حق ورود به اداره خود را ندارند تاکید کرد: در بازرسی های انجام شده در هفته گذشته ۷۶ درصد مردم در فروشگاه ها، ۷۵ درصد در بانک ها ، ۵۶ درصد در ادارات ، ۳۰ درصد در کافی نت ها و ۲۳ درصد در چایخانه ها از ماسک استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه چایخانه ها و روستوران ها مهمترین مرکز خطر شیوع ویروس کرونا است گفت: در حال حاضر ۱۴ بیمار بستری در بیمارستان انزلی وجود دارد و در ۲۴ ساعت گذشته گزارشی از فوت ارائه نشده است.

ب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار