معاون دانشگاه فرهنگیان: ارتقای صلاحیت حرفه‌ای کارکنان، شایسته گزینی در سازمان را تسریع می‌کند

تهران (پانا) - سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، بر ارزیابی عملکرد کارکنان در بهره وری و تحقق اهداف سازمان تاکید و اعلام کرد ارتقای صلاحیت حرفه‌ای کارکنان، شایسته گزینی در سازمان را تسریع می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۹۴۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون دانشگاه فرهنگیان: ارتقای صلاحیت حرفه‌ای کارکنان، شایسته گزینی در سازمان را تسریع می‌کند

به گزارش روابط عمومی معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، نخستین نشست مشترک معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن اجتماعات این وزارت برگزار شد.

در این نشست که مدیر کل و دیگر مدیران نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان نیز حضور داشتند کچوئیان، با ابراز خرسندی از انتصاب منتظر به عنوان رئیس مرکز نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: «تعاملات دانشگاه فرهنگیان، با این وزارت بیش از پیش گسترش یابد.»

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، زحمات صفری فارفار، معاون دفتر وزارت علوم و مهوش لطفی، رئیس گروه دانشگاه فرهنگیان در مرکز نظارت وزارت علوم دیگر همکار شاغل آن وزارت را که به تازگی به افتخار بازنشستگی نائل آمده است قابل تقدیر خواند و گفت: «باید از سرمایه ارزشمند تجربه همکاران معتقد و متعهد به نظام آموزشی کشور برای کمک به پیشرفت سازمان و جامعه بهره برد.»

کچوئیان، در ادامه در تشریح فرآیند ساختار دانشگاه فرهنگیان برابر با ماده 14 اساسنامه این دانشگاه افزود: «دانشگاه فرهنگیان، بنا بر وضعیت خاص خود طراحی شده است.»

وی، تعیین تعداد معاونان این دانشگاه را در حیطه اختیارات هیات امنای دانشگاه دانست و تاکید کرد: «دانشگاه فرهنگیان، در راستای ماموریت رسالتی خود می تواند معاونان مورد نیاز خود را تامین کند.»

کچوئیان، از ایجاد معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت، برای نخستین بار در دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و اظهار کرد: «این معاونت، دارای یک اداره کل، یک مدیریت و یک مرکز است.»

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، انتخاب و به کارگیری کارکنان این دانشگاه را بر پایه شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای دانست و بیان کرد: «شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای برجسته ترین شاخص‌های فرد برای ساماندهی در پست‌های سازمانی ستاد و صف دانشگاه به شمار می‌رود.»

استاد دانشگاه، تحقق تمامی مراتب شایستگی برای کارکنان را وظیفه مدیریت بالندگی حرفه‌ای منابع انسانی ذکر کرد و گفت: «این سیستم برای رسیدگی به این اولویت‌‌ها و کمک برای یادگیری و توسعه ظرفیت علمی این افراد پایه گذاری شده است.»

کچوئیان، مدیران، کارشناسان و اعضای هیات علمی دانشگاه را سه جامعه هدف مدیریت بالندگی حرفه‌ای منابع انسانی دانشگاه فرهنگیان معرفی و یادآور شد: «آموزش‌های حضوری و غیر حضوری از طریق پادکست، ژورنال‌های آکادمیک و علمی، همچنین وبینار و سمینارها بهترین موقعیت برای جبران شایستگی‌ها و افزایش توان علمی افراد به شمار می‌رود.»

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، ارزیابی‌های فرد، میزان تحقق برنامه‌های سازمان، مدیریت عملکرد و همچنین فعالیت در سامانه HES را از جمله فعالیت‌های مهم اداره کل نظارت و تعالی سازمانی اعلام کرد و گفت: «به محض تکمیل ظرفیت صلاحیت و شایستگی فرد، با ارزیابی عملکرد وی از سوی این اداره کل، ساماندهی شخص مورد نظر به شایستگی در سیستم انجام می شود.»

وی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای مهارت آموزان ماده 28 از طریق برگزاری آزمون جامع به منظور ورود به حرفه معلمی را از جمله اهداف اصلی مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: «مهارت آموزان ماده 28 پس از پشت سر گذاشتن دو پودمان علمی با شرکت دز آزمون جمع اصلح و کسب حد نصاب نمره قبولی می‌توانند به عنوان معلم در وزارت آموزش و پرورش مشغول فعالیت شوند.»

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، سنجش صلاحیت توسط کانون‌های ارزیابی شایستگی حرفه‌ای مدیران دانشگاه در ستاد و صف را از جمله برنامه‌های در دست اقدام این معاونت در آینده نه چندان دور دانست و بیان کرد: «در صدد هستیم طی قرارداد با وزارت آموزش و پرورش، ارزیابی مدیران شاغل در این وزارت را به طور آزمایشی در چند استان کشور از سوی این کانون‌ها انجام دهیم.»

کچوئیان، در پایان از منتظر، رئیس جدید مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواست دانشگاه فرهنگیان را از حمایت و مساعدت لازم در تسریع تبدیل وضعیت مدرسان دانشگاه به عضو هیات علمی مورد تایید وزارت علوم برای ترمیم هرم هیات علمی این دانشگاه، یاری رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار