معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد:

بوشهر در بین پنج استان برتر در اجرای شبکه شاد

بوشهر(پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت بر اساس آمار استخراج شده از سامانه سناد، بوشهر در بین پنج استان برتر در اجرای شبکه شاد قرار دارد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بوشهر در بین پنج استان برتر در اجرای شبکه شاد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، عبدالرضا بندری که در برنامه زنده "یه خونه، یه دریا" از شبکه استانی بوشهر شرکت کرده بود، با اشاره به تعطیلی مدارس در ابتدای اسفند سال گذشته اظهار کرد: پس از تعطیلی سراسری مدارس، دو راهکار اعلام پایان سال تحصیلی با همان میزان محتوای تدریس شده و یا استمرار جریان آموزشی وجود داشت.

وی با بیان این که شعار " مدرسه تعطیل است، اما آموزش تعطیل نیست" در دستور کار وزارت قرار گرفت، افزود: برای تحقق این شعار باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده می شد و راهی سومی وجود نداشت.

بندری با تقدیر از تلاش معلمان هم استانی برای تدریس در شبکه های اجتماعی در ایام تعطیلات کرونایی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در ادامه فعالیت های خود برای استمرار فرایند آموزشی اقدام به راه اندازی یک شبکه آموزشی اختصاصی به نام شاد کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی ادامه داد: تا پیش از تعطیلی مدارس، بیش از 80 درصد از محتوای آموزشی به صورت حضوری تدریس شده بود و 20 درصد باقی مانده نیز تا پایان اردیبهشت از طریق شبکه شاد به صورت مجازی آموزش داده می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال آموزش مجدد 20 درصد باقی مانده در سال تحصیلی آینده به صورت حضوری گفت: اگر سال تحصیلی 1400-1399 از ابتدای مهر شروع شود، پس سال تحصیلی فعلی را باید در پایان اردیبهشت خاتمه یافته تلقی کنیم، اما اگر وزارت بهداشت مجوز شروع سال تحصیلی آینده را از ابتدای شهریور صادر کند، ماه پایانی تابستان به عنوان زمان بازخوانی 20 درصد به سال تحصیلی آینده اضافه می شود.

بندری با بیان اینکه برگزاری امتحانات به صورت حضوری مطابق با پروتکل های وزارت بهداشت خواهد بود، افزود: در دوره ابتدایی ارزشیابی به صورت توصیفی و از پایه های هفتم تا یازدهم ارزشیابی ها به صورت کمی اما غیرحضوری است. همچنین امتحانات پایه نهم که در سنوات به صورت هماهنگ استانی برگزار می شد، لغو شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی ادامه داد: اما در پایه دوازدهم که امتحانات به صورت نهایی کشوری است، تصمیم به برگزاری امتحانات به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی خواهد بود و خانواده ها در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

بندری با بیان اینکه شبکه شاد منحصر به دوره تعطیلات کرونایی نمی شود، تصریح کرد: در سال های تحصیلی آینده نیز این شبکه آموزشی به عنوان مکمل، یاریگر آموزش حضوری خواهد بود تا در صورت تعطیلی احتمالی ناشی از اتفاقات جوی، آموزش تعطیل نشود.

وی در خصوص موجود نبودن شبکه اینترنت در برخی نقاط استان جهت اسفاده از شبکه شاد گفت: برای دانش آموزان مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند که بیشتر آنها در مناطق روستایی و در دوره ابتدایی هستند، درسنامه هایی تدوین شده و از طریق راهبران آموزشی در اختیار آنها قرار داده شده است.

بندری در پاسخ به سوال مجری این برنامه در خصوص مشکلات نصب و بارگذاری محتوا در نرم افزار شاد گفت: شبکه آموزشی دانش آموزان اوایل راه است و مطمئن باشید که به مرور زمان مشکلات فعلی مرتفع می شود.

وی با اشاره به اینکه برای تعیین ساعت تدریس در شبکه شاد بر عهده مثلث مدیر، معلم و اولیا گذاشته شده، اظهار کرد: این موضوع به خصوص در دوره ابتدایی که اولیا باید در هنگام تدریس دانش آموز را همراهی کنند، اهمیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر از این شبکه استقبال خوبی شده، تصریح کرد: مدیران، معلمان و دانش آموزان به ترتیب مشارکت 95، 85 و 70 درصدی داشته و براساس آمار استخراج یافته از سامانه سناد، بوشهر چزو پنج استان برتر کشور است.

وی در خصوص هزینه خرید بسته های اینترنتی گفت: وزارت آموزش و پرورش در حال رایزنی برای استفاده رایگان از این شبکه است و بر اساس وعده وزیر ارتباطات امیدواریم به زودی بسته های رایگان در اختیار معلمان و دانش آموران قرار گیرد تا یکی از مشکلات شبکه شاد حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار