مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین:

از کارآفرینان حوزه فرهنگ حمایت می شود

قزوین (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین از حمایت از کارآفرینان حوزه فرهنگ استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۵۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
از کارآفرینان حوزه فرهنگ حمایت می شود

محمد حسین اسماعیلی در بازدید از شرکت چاپ و بسته بندی ولایت با بیان اینکه مجموعه های موفقی همچون چاپ و بسته بندی ولایت موجب افتخار و بالندگی استان است، عنوان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید نام گذاری شده، حمایت از فعالان عرصه تولید و کسب و کار ضرورت دارد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران حوزه فرهنگ و تولید محصولات فرهنگی را در دستور کار دارد.

این مسئول اضافه کرد: به منظور حمایت از فعالان حوزه فرهنگ و سرمایه گذاران این حوزه، میان وزارت ارشاد و وزارت صمت تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا با هم افزایی میان دو دستگاه بتوانیم به لحاظ تسهیلات و سهولت بخشی در امر تولید و کسب و کار، از فعالان این حوزه حمایت های لازم را به عمل آوریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: برای آنکه بتوانیم شاهد رونق تولید و توسعه واحدهای صنعتی استان باشیم، حمایت از فعالان این عرصه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و نباید از آن غفلت شود.

اسماعیلی درباره نبود تعرفه واحد چاپ و وجود برخی رقابت‌های ناسالم در این حوزه بیان کرد: برای حل این چالش باید در استان اتحادیه چاپخانه داران ایجاد شود، آن هم به گونه ای که در حوزه چاپ به صورت منسجم و پویا گام بردارد؛ در این صورت از برخی تخلف ها و سودجویی ها جلوگیری به عمل می آید.

وی تعطیلی اتحادیه چاپخانه‌داران را از مهم ترین چالش های موجود در مسیر فعالان این عرصه برشمرد و اضافه کرد: متاسفانه این اتحادیه بنا به دلایلی تعطیل شده و اکنون تشکل منسجم به شمار نمی‌رود، از این رو فعالیت مستقل ندارد و نمی تواند در رفع مشکلات چاپخانه‌داران ایفای نقش کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با سازمان صمت استان مذاکراتی صورت گرفته که اتحادیه چاپخانه‌داران ایجاد شود و فعالیت قانونی خود را آغاز کند؛ در این صورت تمامی مشکلات چاپخانه‌داران و موانع موجود در مسیر فعالان این عرصه برطرف می‌شود.

اسماعیلی همچنین یادآور شد: تعداد چاپخانه‌های استان باید به یکصد واحد ارتقا پیدا کند تا بتوانیم در چارچوب قانون، اتحادیه چاپخانه داران را در استان راه اندازی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار