فرمانداراسلامشهر:راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن حمایت از بخش تولید و استفاده از کالاهای ایرانی است

اسلامشهر (پانا) - جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اسلامشهربا حضور فرماندار،معاونین و اعضاءدر سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۰۷۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
فرمانداراسلامشهر:راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن حمایت از بخش تولید و استفاده از کالاهای ایرانی است

در این جلسه ،مسعود مرسلپورفرماندار اسلامشهردر سخنانی بر ضرورت تشدید مبارزه با کالاهای سلامت محور قاچاق، آلوده و تاریخ مصرف گذشته در سطح شهرستان تاکید کردو افزود:با توجه به اینکه کالاهای قاچاق و آلوده سلامت محور بر صحت و سلامتی شهروندان تاثیرگذار است باید مسئولان مربوطه در این حوزه دقت نظر و جدیت بالایی داشته باشند.

او در ادامه تصریح کرد: باید نظارت محسوس و نامحسوس بر داروخانه ها، عطاریها و واحدهایی که کالاهای سلامت محور عرضه می کنند وجود داشته باشد و باهرگونه تخلفی نیز به شدت برخورد شود.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه درحال حاضر با جنگ اقتصادی که به مراتب شدیدتر از تحریم اقتصادی روبرو هستیم، گفت: راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن حمایت از بخش تولید و استفاده از کالاهای ایرانی است.

او با بیان اینکه تنها راه برون رفت از پدیده‌های اقتصادی و قاچاق کالا ، اقدامات پیشگیرانه است ادامه داد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان، باید روش پیشگیرانه و مدبرانه را در دستور کار خود قرار دهد تا امکان قاچاق برخی کالاها مانند سوخت، آرد و دارو وجود نداشته باشد.

مرسلپور در خصوص کیفیت برخی محصولات داخلی نیز بیان کرد: برخی کالاهای قاچاق مانند پوشاک از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند و حتی در حد مقایسه با تولیدات مشابه داخلی ما هم نیستند.

در ادامه این جلسه علیرضا جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار اسلامشهر نیز در سخنانی اظهار کرد: قاچاق پیامد منفی و لطمات زیادی برای اقتصاد کشور بهمراه دارد.

اوبا بیان اینکه در حال حاضر حجم قاچاق نسبت به گذشته کمتر شده، افزود: ما شاهد قاچاق معکوس نیز هستیم که کالاهایی بدلیل تفاوت قیمت به کشورهای همسایه ارسال می شود.

جعفری با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ سازی جهت افزایش استفاده از کالای ایرانی در داخل گفت: در این رابطه ارگانهایی همچون فرهنگ و ارشاد، فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش باید کارهای فرهنگی بیشتری انجام دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار