رئیس هیات ورزش روستایی دلیجان به پانا خبر داد:

اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی ورزشی، بازی های بومی محلی در دلیجان

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان دلیجان گفت: اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی ورزشی، بازی های بومی محلی اقوام ایرانی در دلیجان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۵۲۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد

سید اکبر بهاری در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: این مسابقات با حضور ۴۰۰ ورزشکار از ۲۰ استان کشور طی روزهای 18 تا 20 مردادماه جاری و با عنوان جام نخجیر در روستای جاسب برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف معرفی فرهنگ و سنن اقوام ایرانی و معرفی بازی های بومی محلی و با هدف ایجاد نشاط و شادابی و همگرایی بیش از پیش اقوام ایرانی و حفظ و ارتقای هویت ایرانی _اسلامی برگزار شده است.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان دلیجان بیان کرد: در این جشنواره میزبان ۱۵ شهر از جمله اصفهان، مرکزی، ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، فارس، زنجان، قزوین، یزد، قم، کردستان، تهران، کهکیلویه و بویر احمد و کرمانشاه بودیم.

بهاری ابراز داشت: تنها با حمایت مسئولان و همکاری مردم می توان از فراموش شدن بازهای بومی و محلی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو گروه آقایان و بانوان برگزار شده است خاطرنشان کرد: کشتی سنتی با شال، دال پلان، تیرکمون، غازقلنگ(لی لی مرحله ای)، چوب کشی(مس رستلینگ)، تل تله(طوقه بازی) و موسیقی سنتی (ساز و دقل) از در رشته های ورزشی ویژه آقایان بود.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان دلیجان هفت سنگ مهارتی، دال پلان، تیرکمون سنتی، خانه بازی، چوب کشی و دوزپا حرکتی را از رشته‌های ورزشی بانوان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار