ماوس جدید مایکروسافت از بازیافت زباله‌های اقیانوس ساخته شده است

تهران (پانا) - پلاستیک‌های بازیافتی اقیانوس‌ها، ۲۰ درصد از بدنه‌ی ماوس جدیدی مایکروسافت را تشکیل می‌دهند. بسته‌بندی دستگاه نیز فاقد ذره‌ای پلاستیک است و از چوب بازیافتی در آن استفاده شده است.

کد مطلب: ۱۲۱۷۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ماوس جدید مایکروسافت از بازیافت زباله‌های اقیانوس ساخته شده است

به‌گزارش زومیت،‌ مایکروسافت دقایقی پیش محصولات سخت‌افزاری جدید خود، طی رویدادی اختصاصی معرفی کرد. اما در میان لپ‌تاپ‌ها رده‌بالا و خوش ساخت سرفیس، غول دنیای فناوری از ماوس جدیدی رونمایی کرد که در ساخت بدنه‌ی دستگاه، ۲۰ درصد از پلاستیک‌های بازیافتی اقیانوس استفاده شده است.

مایکروسافت در سال گذشته اعلام کرد عزم خود را برای رسیدن به نقطه‌ی صفر تولید زباله تا سال ۲۰۳۰، جزم کرده است و تا سال ۲۰۲۵، استفاده از پلاستیک در بسته‌بندی محصولات خود را کنار خواهد گذاشت.

پس از پاک‌سازی پلاستیک‌های جمع‌آوری شده از اقیانوس‌ها، تحت فرایند خاصی قرار می‌گیرند تا به پالت‌های رزین پلاستیک تبدیل شوند. در ادامه نیز این پالت‌های بازیافت شده با یکدیگر مخلوط می‌شوند تا در نهایت تبدیل به بدنه‌ی ماوس‌های جدید مایکروسافت شوند. مایکروسافت برای این امر از شرکت SABIC کمک گرفته که یکی از زیرمجموعه‌های آرامکو است.

به گفته‌ی مایکروسافت بسته‌بندی این ماوس‌ها نیز ۱۰۰ درصد از مواد بازیافتی است. هیچ مواد پلاستیکی در بسته‌‌بندی به کار نرفته است و تماما از چوب و نی‌شکر بازیافتی استفاده شده است. برای جلوگیری از آلودگی بیشتر محیط زیست، مایکروسافت برنامه‌ی خاصی تدارک دیده است که کاربران می‌توانند ماوس قدیمی و خراب خود را بدون هزینه‌ی پستی برای بازیافت ارسال کنند.

ماوس پلاستیک بازیافتی جدید مایکروسافت، به‌صورت بی‌سیم و از طریق بلوتوث به کامپیوتر متصل می‌شود. همچنین این دستگاه با هر باتری قلمی و در کاربری‌های عادی تا ۱۲ ماه شارژدهی خواهد داشت. کلید‌های چپ و راست سریع در کنار سنسور‌های دقیق، از دیگر مشخصه‌های این ماوس هستند.

کاربران سیستم‌ عامل ویندوز ۱۱، ۱۰ و ۸/۱، و همچنین دستگاه‌های مجهز به بلوتوث ۴ یا جدید‌تر، قابلیت استفاده از این ماوس را خواهند داشت. ماوس جدید مایکروسافت با برچسب قیمت ۲۵ دلار از فردا پیش‌فروش خواهد شد.

شرکت‌های بزرگ فناوری مدتی است که در کنار استفاده از انرژی تجدیدپذیر و پاک، برنامه‌های گسترده‌ای برای کاهش آلودگی محیط زیست پیش گرفته‌اند. پیش‌تر اپل نیز اعلام کرده بود که برای بخش پلاستیکی نوار‌های آنتن بدنه‌ی آیفون‌های ۱۳، از پلاستیک‌های بازیافتی اقیانوس بهره برده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار