عضو کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با پانا:

محرومیت‌زدایی از فضای آموزشی کشور با مشارکت مستقیم مردم در تعیین محل مصرف مالیات

نشان‎دار کردن مالیات می‎تواند محرومیت آموزشی را از بین ببرد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول رئیس جمهور مبنی بر محرومیت‌‎زدایی آموزشی در مناطق محروم، طرح نشان‌دار کردن مالیات را عاملی برای پیشبرد اهداف رئیس قوه اجرایه و برقراری عدالت آموزشی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۵۲۲۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
محرومیت‌زدایی از فضای آموزشی کشور با مشارکت مستقیم مردم در تعیین محل مصرف مالیات

رمضان رحیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با پانا با اشاره به دغدغه دولت مبنی بر محرومیت‌‎زدایی آموزشی در استان‌های کم‌برخوردار، گفت: «این دغدغه رئیس‌جمهور دولت چهاردهم است که بارها هم درباره آن صحبت کرده است، این که مشکل کمبود فضای آموزشی در مناطق محروم را حل خواهد کرد تا همه از عدالت آموزشی بهره‌مند شوند.»

وی ادامه داد: «برای رسیدن به این مهم اما عزم ملی لازم است و مردم هم می‌توانند در این زمینه به دولت کمک کنند، ما قوانینی داریم که مردم به استناد آن می‌توانند، برای حل این معضل اقدام کنند؛ به عنوان مثال طرح نشان‎دارکردن مالیات که مردم می‌‎توانند با کمک سامانه پرداخت مالیات، هزینه کردن، مالیات خود را در هر شهر و روستا و در هر پروژه عمرانی‎ای که مایل‌اند انتخاب کنند و حتی شاهد پیشرفت پروژه باشند.»

امکان هزینه‌کرد مالیات در تاسیس و تجهیز مدارس و ایجاد محیط‌های ورزشی مناطق محروم

 نماینده مردم فلاورجان اصفهان، در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اجرای این مهم، به همکاری سازمان امور مالیاتی و دارایی وابسته است، ادامه داد: «این اتفاق خوبی است که سازمان امور مالیاتی و دارایی این امکان را برای مودیان مشمول تبصره ماده ۱۰۰ ایجاد کند که بخشی از مالیات خود را در جهت محرویت‌زدایی و کمک به تاسیس مدارس در مناطق محروم و روستاها و یا در تجهیز مدارس و ایجاد محیط‌های ورزشی در این مناطق، هزینه کنند.»

مدرسه مناطق محروم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لایحه بودجه و بند ۲ تبصره ۸ این لایحه، افزود: «در لایحه بودجه هم آمده است که شرکت‎های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به استثنای شرکت‌های زیان‌ده یا دارای زیان انباشته، می‌‎‌توانند به استثنای هزینه‌های جاری، بیمه و جریمه بانکی خود را با موازین شرعی، به عنوان مسئولیت اجتماعی، در زمینه محرومیت‌‎زدایی اقدام کنند و مبالغی را برای محرومیت‌زدایی هزینه کنند.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: «بنابراین قانون‎گذار هم در تنظیم قانون، این مهم را دیده است و افراد می‌توانند در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای تامین زیرساخت‌های آموزشی و برقراری عدالت اجتماعی و آموزشی، در قالب‌های متفاوت مدرسه‌‎‌‌سازی، تجهیز مدارس و یا ایجاد زیرساخت‌های آموزشی در هر شهر و روستایی، اقدام و البته که به محقق‌شدن قول رئیس جمهوری مبنی بر محرومیت‌‎زدایی فضای آموزشی هم، کمک کند.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار