در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

نمایش «بیگانه» از هوش مصنوعی می‌گوید

مخاطب تعیین کننده تعداد اجراهای یک نمایش بر روی صحنه است

تبریز (پانا) - در این روزها نمایشی متفاوت از سبک درام روانشناختی در مجموعه۲۹بهمن تبریز به روی صحنه رفته است.

کد مطلب: ۱۴۴۲۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
نمایش «بیگانه» از هوش مصنوعی می‌گوید

علی کاظمی وند کارگردان نمایش بیگانه در نشست خبری این اثر گفت: پروسه تولید این نمایش تقریبا ۶ ماه به طول انجامید، که نویسندگی این اثر با قلم محمد خدایاری نوشته شد.
وی افزود: متن این نمایشنامه بصورت سایکو درام(درام روانشناسی) به تاثیر از نمایش (کت واک) و از سه گانه های سایکودرام است و اگر عمری باقی باشه بعد اتمام این نمایش پروسه تولید اثر سوم آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در نمایش بیگانه سعی میکنیم تمامی اتفاقات هوش مصنوعی را روایت کنیم و چون در این سلسله از نمایش ها بصورت تجربی کار میکنیم و از الان نمیتوان در مورد نتیجه و سرانجام داستان سوم حرف زد و خیلی مشتاقم ببینم که سرانجام نتیجه گیری این سه اجرا چه چیزی خواهد بود.

کاظمی وند با بیان اینکه این نمایش در صحنه و دکور آزمایشگاهی بوده، گفت: این اثر درباره هوش مصنوعی جلو رفته و سعی کردیم از تاثیر هوش مصنوعی بر جامعه بشریت پیش بینی کنیم و به نظرم اتفاق مهم این نمایش این است که در مورد بیگانه بودن انسان در اجتماع و محیط حرف می‌زند.

کاظمی وند در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: در نمایش های این چنینی مخاطب همیشه جایگاه خاص خودش را داشته و قطعا حضور تماشاگر تایید کننده مقبولیت اثر هنری است و بنظرم مخاطب تعیین کننده تعداد اجراهای روی صحنه یک تئاتر است نه یک مجموعه و اداره و مخاطب تبریز از خیلی سال پیش در کنار تئاتر بوده است و خواهد بود.

وی افزود: من بارها عرض کردم، تبریز شهری است که چندین دانشگاه و آموزشگاه تخصصی تئاتر دارد و شاید هر ماه به تعداد بازیگران و فارغ التحصیلان این رشته در تبریز افزوده می‌شود. ما در این شهر در یک جامعه آماری حدود ۴ هزار تئاتری داریم که فقط در مقابل متاسفانه ۲ سالن تئاتر داریم و اجراهای ۱۰ روزه و کمبود امکانات و شرایط خاص و ویژه در تئاتر شهر، مارو مجاب کرد که برای اجرای نمایش بیگانه سالن مستقل مجتمع ۲۹ بهمن را انتخاب کردیم.

کارگردان این نمایش در مورد حاشیه های ایجاد شده این نمایش گفت: گاهی اوقات در بین همکاران برخی دلخوری ها و کدورت پیش می آید و با استاد صدیق جمالی در یک موضوع تئاتری اختلاف داشتیم که در جمع خودمانی تئاتری حل شد و باعث افتخارم هست که ایشان طراح صحنه این نمایش هستند.

وی در ادامه گفت: در این نمایش ۲۴ بازیگر ایفای نقش کردند که شاهد حضور ۵ نسل از تئاتر تبریز در این نمایش هستیم و این برای من یک تجربه فوق العاده است که توانستم از بازیگران باتجربه و جوان در کنارهم در این نمایش استفاده کنم که برایم بسیار جذاب بود و در این نمایش بازیگرانی داریم که تجربه اولشان هستند.

وی تاکید کرد: تماشاگر تئاتر در تبریز، آگاه هستند و می دانند سبک کاری کارگردانان مختلف به چه نحوی است.

فاطمه حسینی بازیگر این نمایش درباره این اثر گفت: من در نمایش (کت واک) تجربه کار با علی کاظمی وند را داشتم و یک تجربه متفاوت و خوبی برایم بود و بر همین اساس دوباره راغب بودم که در نمایش بیگانه در کنار این گروه باشم.

وی افزود: کارگردان در این نمایش سعی دارد که نقش و پیشرفت هوش مصنوعی را نشان دهد که از حضور یک دکتر در آزمایشگاه روایت میکند،که قصد دارد از جامعه نفراتی را انتخاب کرده و طبق برنامه خودش پیش ببرند که شاید خواسته های این پزشک منجر به نتیجه نخواهد شد.

وی افزود: تماشاگر تئاتر در شهر تبریز همیشه آگاه است و به نوعی در‌گذشته یکبار اثر این کارگردان را تماشا کرده و با علم به اینکه دوباره یک اثری متفاوت و غیر خطی را تماشا خواهد کرد این اثر را انتخاب می‌کند و به نوعی تماشاگر تئاتر در تبریز سبک متفاوت هر کارگردان را می داند.

گفتنی است،این نمایش تا ۱۵ بهمن هرروز ساعت ۱۸ در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز و سالن تئاتر مستقل بروی صحنه می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار