کارشناسان وزارت کشور و معاونت پیشگیری از وقوع جرم به تماشای مستند سینمایی خط باریک قرمز نشستند

تهران (پانا) - کارشناسان امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به تماشای مستند سینمایی «خط باریک قرمز» نشستند.

کد مطلب: ۹۹۲۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کارشناسان وزارت کشور و معاونت پیشگیری از وقوع جرم به تماشای مستند سینمایی خط باریک قرمز نشستند

به گزارش روابط عمومی فیلم، فیلم مستند سینمایی «خط باریک قرمز» عصر شنبه در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برای کارشناسان امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به نمایش درآمد و این کارشناسان با کارگردان وطراح این فیلم درباره ایجاد و تأسیس اولین مدرسه سایکودرام در ایران گفتگو و تبادل نظر کردند.

در حاشیه نمایش خصوصی این مستند، خوشدست با اشاره به زمان چهار ساله که برای پژوهش و ساخت این اثر، گفت: من در سکوت کار ساخت فیلم را انجام دادم. اجرای نمایش با پسران کانون اصلاح تربیت با استقبال روبرو شد تا جایی که حمید پورآذری دبیر بخش آف‌استیج جشنواره تئاتر فجر بعد از اولین اجرا تماس گرفت و گفت که باید یک اجرای دیگر هم داشته باشید. اما ما باید تا ساعت ۸ شب آن‌ها را به زندان بازمی‌گرداندیم. پورآذری گفت که یک گروه خارجی برای دیدن این نمایش می‌آیند که بعد از آن هماهنگ کردیم تا قبل از ساعت ۱۲ شب آن‌ها را به زندان تحویل بدهیم تا ورودشان برای همان روز ثبت شود.

وی ادامه داد: اجرای این نمایش فصل عجیبی بود. تماشاگران با آن‌ها به خیابان آمدند و لحظه سوارشدنشان به مینی‌بوس تشویقشان می‌کردند.

فرزاد خوشدست اظهار کرد: ۳ نوجوان از این گروه هنور در زندان هستند و ما تلاش می‌کنیم که به آن‌ها کمک کنیم. این موضوعات انسان را رها نمی کند. بیش از یک سال از پایان فیلمبرداری گذشته است و من هنوز درگیر آن‌ها هستم و موضوع مرگ و زندگی است.

فرزاد خوشدست برنده سه جایزه جشنواره سینماحقیقت که عنوان بهترین اثر در حوزه آسیب‌های اجتماعی را کسب کرده، امیدوار است با این اتفاق راه تأسیس اولین مدرسه سایکودرام در ایران باز شده و این پیشنهاد از طرف فیلم «خط باریک قرمز» جدی گرفته شود.

در ادامه کارشناسان حاضر با استقبال از فیلم «خط باریک قرمز»، نقطه نظرات خود را با کارگردان این اثر مستند در میان گذاشتند و بر راه اندازی مدرسه سایکودرام تاکید کردند.

این فیلم بر مبنای تئوری تأثیر سایکودرام بر کاهش خشونت و تأثیرات مثبت آن بر تغییر شخصیت افراد بزهکار و مجرم طراحی شده که با نتیجه‌ای درخشان به یک پایان‌بندی رسیده است.

این مستند داستان یک گروه مجرم نوجوان در زندان است که با کمک چند مربی نمایش تصمیم می گیرند یک تیاتر را روی صحنه ببرند تا اگر موفق بود، به این بهانه و برای اجرا یک روز از زندان خارج شوند.

فیلم مستند «خط باریک قرمز» در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد.

عوامل این مستند سینمایی عبارتند از:

پژوهش- نویسنده و کارگردان: فرزاد خوشدست، با حضور: توماج دانش بهزادی- فرهاد اصلانی- هنگامه قاضیانی- امیر دژاکام- افشین هاشمی- آرش آبسالان- یاسرخاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، تهیه کنندگان: نگار اسکندرفر- فرزاد خوشدست، فیلمبرداری: مرتضی پورصمدی با همکاری فرزین خسروشاهی، تدوین: آرش زاهدی اصل، صدابردار: محمود کاشانی، صداگذاران: بهروز شهامت- شاهین خاکپور، موسیقی: صبا ندایی، طراح صحنه و‌دکور: محمدرضا موحدی، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح گریم: محمدرضا عباسی، اتالوناژ: کامران سحرخیز- فربد جلالی، تروکاژ: احمد رضایی راد- نازنین رفاهی، عکاس: ارسلان امانتی، دستیارکارگردان و برنامه ریز: محسن بنی هاشمی، مدیر تولید و مجری طرح: دُری رضایی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار