عراق خبر تحقیق از خدمه پرواز سردار سلیمانی را تایید کرد

تهران (پانا) - سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق خبر تحقیق از خدمه پرواز سردار سلیمانی را تایید کرد.

کد مطلب: ۹۹۲۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
عراق خبر تحقیق از خدمه پرواز سردار سلیمانی را تایید کرد

عبدالکریم خلف، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در حمله هوایی آمریکا به معنای خنجر زدن از پشت است زیرا هر گونه عملیاتی باید با موافقت عراق انجام شود.

وی تاکید کرد: عراق تصمیم گرفته است در پی شهادت ابومهدی الهندس، فعالیت نیروهای آمریکایی در این کشور را محدود کند.

عبدالکریم خلف همچنین تاکید کرد: تحقیقات با تیم پرواز هواپیمایی که سردار قاسم سلیمانی را به بغداد منتقل کرد، آغاز شده است.

پیش از این شبکه اسکای نیوز عربی به نقل از برخی مسئولان امنیتی مدعی شده بود که در پی شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، مقامات عراقی دو فرد را بازداشت کرده‌اند و درحال تحقیق از کارمند اطلاعاتی فرودگاه و خدمه هواپیمایی هستند که سردار سلیمانی را به بغداد آورد.

به گزارش ایسنا، پنتاگون، بامداد دیروز(جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سردار سپهد سلیمانی را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در فرودگاه بغداد ترور کرده است.

صبح جمعه، خبر شهادت سردار سلیمانی در بیانیه‌ای از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم تایید شد.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در خصوص این اقدام جنایتکارانه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد.

شورای امنیت سازمان ملل نیز چند ساعت پس از به شهادت رسیدن سردار سلیمانی، یک جلسه غیر علنی درباره تحولات خاورمیانه تشکیل داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار