از سوی معاون اول رییس جمهوری؛

آیین‌نامه نحوه اجرای طرح‌های جدید دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهوری، اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی «نحوه اجرای طرح‌های جدید، نیمه تمام، آماده و یا در حال بهره‌برداری دستگاه‌های اجرایی» را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۹۹۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین‌نامه نحوه اجرای طرح‌های جدید دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری روز شنبه اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی «نحوه اجرای طرح‌های جدید، نیمه‌تمام، آماده و یا در حال بهره‌برداری دستگاه‌های اجرایی» را ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه هشتم دی ۱۳۹۸ به منظور برطرف کردن محدودیت‌های ایجاد شده در آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور درخصوص «نحوه اجرای طرح‌های جدید، نیمه تمام، آماده و یا در حال بهره‌برداری دستگاه‌های اجرایی» و استفاده کامل از ظرفیت‌های این قانون و توان بخش خصوصی، آیین‌نامه مذکور را اصلاح کرد.

براساس این گزارش، توسعه کمک‌های دولت به انواع حمایت‌ها از بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی، افزایش اختیارات دولت در زمینه نحوه تخصیص کمک‌های موضوع این آیین‌نامه در فصول مختلف بودجه‌ای و مناطق و نیز توسعه دامنه طرح‌های مشمول آن، از اهداف این تصمیم به شمار می‌رود.

مطابق قانون بودجه سال ۱۳۹۸ دستگاه‌های اجرایی مکلفند از محل منابع بودجه کل کشور و دارایی‌های خود، تمهیدات لازم را برای اجرای طرح‌های جدید، نیمه ‌تمام و آماده ‌بهره‌برداری و یا در حال بهره‌برداری از طریق انعقاد قرارداد واگذاری و یا مشارکت با بخش‌های خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اولویت بخش‌های خصوصی و تعاونی فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار