نوسازی بیش از ۱۱۰۰ دستگاه خودرو عمومی در ارومیه

ارومیه (پانا)- طی سه سال گذشته، یک‌هزار و ۱۱۶ دستگاه خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و تاکسی در این شهر نوسازی و بازسازی شده‌است.

کد مطلب: ۹۹۲۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی بیش از ۱۱۰۰ دستگاه خودرو عمومی در ارومیه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه، سیروس ذاتی در این خصوص عنوان کرد: از این تعداد افزون بر ۲۴۰ دستگاه را اتوبوس درون شهری و ۸۷۶ دستگاه را تاکسی تشکیل می‌دهد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۳۴۲ دستگاه اتوبوس در ارومیه فعالیت دارد، بیان کرد: از این تعداد ۴۹ دستگاه ملکی و ۲۹۳ دستگاه خصوصی است.

ذاتی اضافه کرد: ۲۸۶ دستگاه اتوبوس با میانگین عمر حدود ۱۳ سال با وجود فرسودگی در شهر ارومیه تردد می‌کند که اقدامات لازم برای بهبود وضعیت آنها انجام شده و ۲۴۰ دستگاه از آنها را نوسازی و بازسازی کرده‌ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه ادامه داد: همچنین در حال حاضر، پنج‌هزار و ۱۳۷ دستگاه تاکسی در سطح شهر تردد می‌کند که با اجرای طرح نوسازی ناوگان، ۸۷۶ دستگاه از آنها نو شده‌است.

ذاتی با اشاره به اینکه ماهانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار سفر توسط ناوگان اتوبوسرانی ارومیه ثبت شده‌است، گفت: این آمار نشان می‌دهد که فعالیت این ناوگان، نقش بسزایی در کاهش ترافیک به‌ویژه در منطقه مرکزی شهر داشته و میلیون‌ها سفر را کاهش داده‌است.

شهر ارومیه بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۱ هزار هکتار مساحت دارد.

آمار دقیقی از میزان سفر روزانه شهروندان ارومیه‌ای در دسترس نیست، ولی برخی آمار غیررسمی از وجود نزدیک به یک میلیون سفر درون شهری روزانه در این شهر حکایت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار